نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی:

۵۱ درصد از مردم ایران کم تحرک هستند/ بین دستگاه‌های اجرایی همکاری وجود ندارد

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی درباره تاثیر ورزش همگانی بر سلامت افراد جامعه توضیحاتی را بیان کرد.

رضا شجیع نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد بحران کم تحرکی در ایران، اظهار داشت: یکی از بحران‌های آینده کشور به کم تحرکی مربوط می‌شود. کم تحرکی یکی از دلایل عمده بیماری‌های غیر واگیردار است که ۸۰ درصد از مرگ و میر‌ها را شامل می شود. باید برای این موضوع علاجی پیدا کنیم، زیرا در صورتی که به آن نپردازیم، با سیل بیماری‌های غیر واگیردار مثل فشار خون، دیابت، سکته‌های قلبی و مغزی روبه‌رو خواهیم شد.

او در خصوص تاثیر ورزش همگانی بر سلامت جامعه، عنوان کرد: نباید نقش ورزش همگانی را در افزایش نشاط اجتماعی نادیده بگیریم. افرادی که ورزش می‌کنند و تحرک دارند به نوع ضعیف شده ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

شجیع ادامه داد: ورزش ایران در ۳ دهه گذشته بیشتر روی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تمرکز کرده است. این حوزه‌ها ۹۰ درصد از اعتبار ورزش قهرمانی را تشکیل می‌دهند. ورزش همگانی سلامت عمومی جامعه را تضمین می‌کند، اما در چند سال اخیر از توجه سیاستمداران دور بوده است.  ۵۱ درصد از مردم ایران کم تحرک هستند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

او اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، نبود همکاری بین دستگاه‌های اجرایی است. این موضوع به سیاستگذاری‌های ما مربوط می‌شود که باعث شده بودجه ورزش همگانی اثربخش نباشد. ما در طراحی ایده‌های تاثیرگذار که بتواند به صورت یکپارچه مردم را به ورزش تشویق کند، عقب هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار