آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری در برای ثبت نام سال تحصیلی جدید و ضوابط این موضوع سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره شروع ثبت نام سال تحصیلی جدید و ضوابط مربوط به آن، برنامه ریزی برای انتخاب آگاهانه رای اولی‌ها و شناسایی چاق ترین یا لاغرترین دانش آموزان در استان‌های مختلف کشور سپری شد.

آغاز ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان از اول خرداد

رضوان حکیم زاده رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش در خصوص ممنوعیت دریافت وجه از والدین در زمان ثبت نام در مدارس دولتی اظهار کرد: براساس آئین نامه‌های تنظیم شده برای مدارس دولتی و غیر دولتی باید براساس قوانین و ضابطه‌های که برایشان در نظر گرفته شده است اقدام به ثبت نام کنند.

او افزود: هرگونه مشارکت برای تجهیز مدارس، داوطلبانه است؛ بنابراین والدینی که اقدام به ثبت نام فرزندانشان در مدارس دولتی می‌کنند مجبور به پرداخت هیچ وجهی جز برای بحث بیمه و دریافت کتاب نخواهند بود.

حکیم زاده تاکید کرد: دریافت وجه در زمان ثبت نام فقط برای مدارس غیردولتی مجاز است و هیچ مدرسه دولتی در زمان ثبت نام مجاز به دریافت شهریه نیستند.

طراحی پیام‌های آموزشی برای شرکت‌رای اولی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری

اسماعیل بحری زاده قائم مقام سازمان دانش آموزی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دانش آموزان رای اولی به منظور حضور آگاهانه آنها در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو اظهار کرد: برای این دانش آموزان بسته‌های ویژه انتخاباتی در نظر داریم که در تشکیلات پیشتازان و مجالس دانش آموزی تعبیه شده است.

او با اشاره به اینکه سیاست ما حضور حداکثری در انتخابات است، گفت: بر این اساس سعی داریم تا بتوانیم در بستر‌های ارتباطی مختلفی با رای اولی ها، آگاهی‌های آن‌ها را نسبت به حضور در انتخابات و بحث حق و تکلیفی که وجود دارد، ارتقا دهیم.

به گفته قائم مقام سازمان دانش آموزی حضور در انتخابات به عنوان رسالت دینی و شهروندی باید مورد توجه باشد و سعی داریم تا در برنامه‌های در نظر گرفته شده برای رای اولی به گونه‌ای عمل کنیم که آن‌ها هم خودشان در پای صندوق‌های رای بیایند هم اعضای خانواده را ترغیب کنند تا انتخابات با شکوه و دشمن شکن داشته باشیم که موجب تحکیم پایه‌های جمهوری اسلامی شود.

شروط لازم برای اجرای سند آموزش و پرورش که در حال تبدیل به تراژدی است

سید محمد بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش درباره روند اجرای این سند در طول یک دهه اخیر و یکی از انتقاداتی که نبود اجرای آزمایشی سند تحول بنیادین را عامل اجرای ناکامل آن می‌داند، بیان کرد: سند تحول بنیادین یک نقشه راه است که بنا دارد آموزش و پرورش ما را به مقصد و آن محلی که مورد انتظار جامعه است برساند، در چنین طرح‌هایی که گستره وسیعی دارد اجرای آزمایشی موضوعیتی ندارد.

او ادامه داد: سند تحول بنیادین که امروز نقشه راه آموزش و پرورش محسوب می‌شود، مورد اجماع همه نخبگان، مدیران و سیاستگذاران کشور و ماحصل تجربیات همه تلاش‌ها، موفقیت‌ها و ناکامی‌های ما بعد از انقلاب به شمار می‌رود.

وزیر پیشین آموزش و پرورش تصریح کرد: از ابتدا قرار نبود سند تحول را به طور آزمایشی به این معنا که در عرصه محدود باشد اجرا کنیم، همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشیم که سند به مرحله‌ای رسیده که طراحی آن تمام شده است.

برگزاری دوره‌های آمادگی حضور در مدرسه برای کلاس اولی‌ها

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درباره برنامه های در نظر گرفته شده برای نوآموزان کلاس اولی با توجه به اینکه امسال آموزش ها به طور مجازی دنبال شده است و نوآموزان کمتر در دوره های پیش دبستانی ثبت نام کردند، اظهار کرد: سال گذشته علی رغم دشواری های زیاد خوشبختانه سعی کردیم تا آمار ثبت نام نزولی نشود و تعداد به اندازه سال قبل بود.

او ادامه داد: در ایام آموزش مجازی ضمن آموزش های این دوره در شبکه شاد، در باکس‌های آموزشی مدرسه تلویزیونی هم آموزش های مربوط به  پیش دبستانی مورد توجه قرار گرفت.

به گفته معاون آموزش ابتدایی با وجود  شرایط کرونایی امسال دوره های آموزشی را برای نوآموزان کلاس اولی تا زمان آغاز سال تحصیلی پیش بینی کرده‌ایم تا در صورت شرکت نکردن در هیچ دوره پیش دبستانی، نوآموزان امکان آموزش پیدا کنند.

چاق‌ترین و لاغرترین دانش‌آموزان در کدام استان‌ها هستند؟

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش  درباره سنجش BMI وکنترل وزن دانش آموزان اظهار کرد: در سنجش اولیه و ثانویه مجموعا ۲۵ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۳۵۷ بار BMI سنجش شد.

او افزود: ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار دانش‌آموز سنجش اولیه شدند و ۱۱ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر نیز سنجش ثانویه شدند، گزارش استان‌ها و مدارس را به تفکیک در اختیار داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده در سنجش اولیه و ثانویه ۳.۰۱ درصد افزایش دانش‌آموزان در گروه وزن طبیعی را داشتیم همچنین دانش‌آموزان لاغر و خیلی لاغر از ۶ درصد به ۵.۰۶ درصد کاهش داشتند، دانش‌آموزان دارای وزن طبیعی از ۶۳.۰۹ درصد به ۶۶ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.