مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد از تجهیز ۸۰ درصد چاه‌های کشاورزی استان یزد به کنتور هوشمند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: ارائه خدمات از سوی همه ارگان‌ها در سطح استان باید منوط به نصب کنتور هوشمند مورد تایید شرکت آب منطقه‌ای شود.

او اجرای مدیریت مصرف برای چاه‌های کشاورزی مجهز به کنتور، اجرای خاموشی ۷۵ روزه برای چاه‌های فاقد کنتور، مشروط کردن بهره برداری مجدد از چاه‌های فاقد کنتور به نصب کنتور را از دیگر برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای یزد عنوان کرد و همکاری تمام ارگان‌ها از جمله جهاد کشاورزی و توزیع برق استان برای عملیاتی کردن این برنامه‌ها را خواستار شد.

جوادیان زاده با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد چاه‌های کشاورزی با همکاری همه مجموعه شورای حفاظت و کشاورزان مجهز به کنتور هوشمند شده است، اظهار داشت: درصد باقی مانده هم در اولویت بالای کاری است تا تبعیض و بی عدالتی در مورد آن‌هایی که مجهز به کنتور هوشمند بوده نسبت به کسانیکه فاقد کنتور هستند، رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به طرح تحویل حجمی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل آبدهی دشت‌ها و رعایت عدالت بین کشاورزان این طرح نیز در اکثر شهرستان‌های استان اجرایی شده است.

جوادیان زاده ادامه داد: در آزادسازی سراسری رودخانه‌ها پنج رودخانه در دستور کار بوده و ۱۱۴ کیلومتر بحث شناسایی تصرفات رودخانه‌ها انجام شده که با کمک همکاران استانی و شهرستانی این برنامه نیز رو به پیشرفت است.

او به کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری اشاره کرد و گفت: در اکثر حوزه‌ها نسبت به سال گذشته و بلندمدت کاهش شدید بارش تا ۴۵ درصد است.

جوادیان زاده افزود: با کاهش بارش‌ها به تبع آن روان آب‌های استان نیز که تاثیر بسیاری در تقویت سفره‌های زیرزمینی دارند کاهش چشمگیری داشته اند.

او از تجهیز ۵۵ درصدی چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند خبر داد و گفت مجهز کردن ۴۵ درصد باقیمانده در اولویت برنامه امسال است.

جوادیان زاده یادآور شد: برای برنامه سازگاری با کم آبی استان و طرح احیاء و تعادل بخشی، بیش از ۱۱۸۰ ساعت کار کارشناسی انجام شد و در صورت اجرای عملیات آبخوان داری و آبخیزداری به میزان ۳۰میلیون متر مکعب صرفه جویی می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه شرب، بهداشت و فضای سبز نیز در سال گذشته تلاش شد تا ۱۰۰ درصد آب فضای سبز از آب شرب جدا شود و استفاده از آب شرب برای فضای سبز کاهش چشمگیری داشت و امیدواریم امسال با همکاری شهرداران این جداسازی آب شرب از فضای سبز را به صفر برسانیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار