استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای رفع مشکلات مجموعه فرهنگی امامزادگان دو خاتون (س) شهرکرد نیاز به یک طرح جامع وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هیات امنای امامزادگان دو خاتون شهرکرد گفت: برای رفع مشکلات این مجموعه فرهنگی، نیاز به یک طرح جامع وجود دارد تا از آن طریق بتوانیم برای رفع مشکلات تصمیم‌گیری کنیم.

او گفت: برای حل مشکلات نیازمند منابع اعتباری برای هزینه‌کرد هستیم که می‌توان این اعتبار را از منابع مختلف از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل راه و شهرسازی از محل اعتبارات بازآفرینی شهری، منابع مالی شهرداری شهرکرد، درآمد‌های اختصاصی بقعه متبرکه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه کرد.

عباسی افزود: لازم است برای تهیه طرح جامع و تعیین تکلیف اراضی اطراف امامزاده مشاوری انتخاب شود و این طرح در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی به تصویب برسد، سپس اقدامات اجرایی با فازبندی انجام شود.

عباسی خاطرنشان کرد: هر چه سریعتر جلسه‌ای با حضور هیات امنای امامزادگان دو خاتون، مشاور بازآفرینی، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نماینده میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، راه و شهرسازی، شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شود، در صورتی که در شرح خدمات مشاور بازآفرینی، امکان گنجاندن این طرح در کنار طرح‌های بزرگ باشد، اعتبار لازم برای آن اختصاص داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسائل مربوط به سد معبر و عوامل فروش مواد مخدر در اطراف امامزاده دو خاتون شهرکرد، از طریق شهرداری و نیروی انتظامی قابل پیگیری است، همچنین اراضی اطراف امامزاده در طرح جامع قابل تعیین و تکلیف است.

او در پایان با اشاره به مشکلات بنا و محوطه امامزاده دو خاتون شهرکرد و لزوم انجام مرمت و بازسازی این بنا، تصریح کرد: لازم است مسائل و مشکلات داخل امامزاده به منظور مرمت و بازسازی احصا و اداراتی که متولی انجام آن هستند کار مرمت را با اعتبارات استانی انجام دهند، در غیر اینصورت می‌توان اعتبار مرمت را از دستگاه مربوطه جدا کرد و امامزاده کار مرمت را انجام دهد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار