فرماندار شهرستان روانسر گفت : برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ۶۷ شعبه اخذ رای پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعدی مصطفی‌زاده فرماندار شهرستان روانسر گفت : برای شهر روانسر و روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان ۱۸ شعبه ثابت و ۴۰ شعبه سیار از سوی هیات‌های اجرایی و نظارت تعیین شده است.

او گفت : در بخش شاهو نیز سه شعبه ثابت شهری و ۶ شعبه ثابت و سیار روستایی در نظر گرفته شده است.

فرماندار روانسر افزود: پرهیز از جانبداری و رعایت اصل بی طرفی و اجرای قانون از سوی مجریان و دست اندرکاران انتخابات، اصل مهم در حفظ سلامت انتخابات و جلب اعتماد عمومی است.

مصطفی‌زاده افزود: براساس قانون، هیچ‌کدام از مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی حق فعالیت له یا علیه نامزد‌ها انتخاباتی را ندارند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت با فرد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

او با دعوت از عموم مردم برای حضور در انتخابات ادامه داد: مردم با آرای صحیح و آگاهانه خود اصلح‌ترین نامزد‌ها را روانه ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا کنند.

او گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ۸۵ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۷۹ درصد بوده است.

وجود ۱۲۸ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب گفت: ۱۲۸ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

کورش محمودیان گفت: شهرستان به لحاظ وضعیت بیماری کرونا، نارنجی رنگ است.

او ادامه داد: تعداد موارد مثبت و تعداد بستری‌ها به شکل قابل توجه‌ای کاهش یافته است، بطوری‌که الان ۶ مورد بستری داریم، وضعیت در مجموع رو به بهبودی است و این با رعایت مردم به پروتکل‌های بهداشتی در استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و... محقق شده است.

فرماندار گیلانغرب با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰، گفت: ثبت‌نام کنندگان تمام روستا‌ها و دو شهر سرمست و گیلانغرب که از نظر قانونی مجاز به برگزاری انتخابات هستندبه حد نصاب قانونی رسیدند و براساس تقویم روزشمار انتخابات مراحل تایید سلاحیت آن‌ها انجام شده است و کاندیدا‌ها مشخص هستند.

او با بیان اینکه در سطح شهرستان ۱۲۸ شعبه اخذ رأی برای انتخابات پیش‌بینی شده است، افزود: آمادگی لازم را برگزاری انتخابات پرشور داریم و در خصوص بحث دسترسی به اینترنت و امکانات اولیه برای استقرار یک صندوق و شعبه تمهیدات لازم فراهم شده است .

آغاز نام نویسی دانش آموزان پایه اول دبستان

رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین با اشاره به آغاز نام نویسی دانش آموزان پایه اول دبستان از امروز اول خرداد ماه به ۲ شکل حضوری و غیر حضوری در مدارس این شهرستان، گفت: مدیران مدارس حق دریافت شهریه در زمان ثبت نام ندارند.

احمد خدرویسی افزود: اخذ شهریه تا شروع کلاس‌ها توسط مدارس ممنوع است و مدیران تنها مجاز به دریافت هزینه کتب درسی و بیمه دانش آموز در زمان ثبت نام هستند.

او افزود: اولیای دانش‌آموزان پایه اول می‌توانند با ورود به درگاه پادا به نشانی http://pada.medu.ir نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند و زمان نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان پایه اول از امروز اول خرداد آغاز و تا پایان مردادماه امسال (۱۴۰۰) ادامه دارد.

خدرویسی با بیان اینکه والدین می‌توانند از امروز با مراجعه حضوری به نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود برای سنجش کودکان و ثبت نام آن‌ها در پایه اول اقدام کنند، گفت: پیش بینی می‌شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانش آموز در پایه اول دبستان در شهرستان قصرشیرین برای سال تحصیلی آینده ثبت نام کنند.

او ادامه داد: هم اکنون امتحانات دانش‌آموزان پایه تحصیلی نهم در چهار حوزه امتحانی و پایه دوازدهم در ۲ حوزه امتحانی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری به صورت حضوری در حال برگزار است و آزمون پایان سال تحصیلی برای مابقی مقاطع تحصیلی به شکل غیر حضوری خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین گفت: روزانه از حوزه‌های محل برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم این شهرستان بازدید می‌شود و تاکنون هیچ مشکلی در این خصوص نداشته و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی رعایت می‌شود.

تزریق دُز اول واکسن به معنی ایمنی نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقرو کلیایی گفت: تزریق دُز اول واکسن به هیچ وجه به معنی ایمنی نیست باید حتما دُز دوم هم تزریق شود که بعد از آن با گذشت حداقل ۲ هفته ایمنی ایجاد می‌شود.

احسان مهری افزود: با رعایت نسبی مردم مقداری از شیب بیماری کاهش یافته، ولی هنوز هم تعدادی بیمار بستری داریم.

او در خصوص روند واکسیناسیون در شهرستان، گفت: برابر دستورالعمل های کشوری در حال انجام است، تاکنون نوبت اول این واکسن به ۳ هزار و ۶۲۸ نفر تزریق شده و ۴۳۸ نفر هم دُز دوم را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقرو کلیایی افزود: تاکنون ۴ هزار و ۶۶ دُز واکسن در شهرستان تزریق شده و ۵۰۰ دُز دیگر هم امسال وارد شهرستان شده، که تزریق خواهد شد.

او با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز واکسیناسیون، گفت: ۱۰ مرکز از این تعداد روستایی و دو مرکز شهری و چهار پایگاه بهداشت است که یک مرکز تجمعی هم تا فردا راه‌اندازی می‌شود.

مهری ادامه داد: تزریق دُز اول واکسن به هیچ وجه به معنی ایمنی نیست باید حتما دُز دوم هم تزریق شود که بعد از آن با گذشت حداقل ۲ هفته ایمنی ایجاد می‌شود.

 این مسئول گفت: باید حداقل ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند تا بتوانیم ماسک را برداریم تا آن زمان باید دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان رعایت شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.