مریم سلاجقه گفت: امروز در برخی مناطق استان، رگبار پراکنده در ارتفاعات مرکزی و جنوب غرب و وزش باد نسبتاً شدید به همراه گردوخاک پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،با اشاره به اینکه آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: برای امروز رگبار پراکنده در ارتفاعات مرکز و جنوب غرب و وزش باد نسبتاً شدید به همراه گردوخاک و احتمال طوفان در شرق، جنوب شرق، شمال و شمال غرب استان پدیده غالب است.

او افزود: شدت وزش باد در شهرستان‌های ریگان، فهرج و زهکلوت است.

سلاجقه با اعلام اینکه کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت ریزگرد‌ها در این مناطق دور از انتظار نیست، تصریح کرد: مردم از آمدن در فضای باز خود داری کنند و رانندگانی که قصد تردد از این مسیر‌ها را دارند باید از شرایط جاده‌ها باخبر باشند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: این شرایط جوی فعلاً تا پایان هفته در استان وجود دارد و روند تدریجی افزایش دما در سراسر استان شرو ع شده است.

سلاجقه افزود: در حالی که مردم منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با ۴۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را در استان پشت سر گذاشته اند، لاله زار و ساردوییه با دمای ۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

او حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۳ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۳۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار