یک مخترع همدانی شیلد محافظ صورت با قابلیت پوشانندگی کامل صورت را اختراع و ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سید داوود رضوی مخترع همدانی با بیان اینکه تاکنون چهار مورد ثبت اختراع داشته است گفت: شیلد محافظ صورت چهارمین اختراع او است، این شیلد قابل تغییر زاویه و تنظیم فاصله است، و این ماسک به صورت کامل بر روی صورت ثابت می شود‌.

او بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم استفاده از ماسک بر روی صورت، برخی از ماسک‌ها قابلیت پوشانندگی کامل را نداشت که تصمیم گرفتم نوع دیگری از ماسک را بسازم، از این شیلد محافظ صورت می‌توان برای CPR، آزمایش و کارهای آزمایشگاهی، دندانپزشکی، اتاق عمل، برای جلوگیری از گرد و غبار و پوششی برای بیماران واگیر استفاده کرد.

این مخترع همدانی افزود:این شیلد به صورت محافظ کامل است و عینک هم دارد جمع کردن آن دو حالت دارد و به شکل کشویی روی صورت قرار می گیرد و عمر آن بیشتر از سایر شیلد ها است .

رضوی با بیان اینکه تاکنون چندین دستگاه طراحی و ساخته است که هر کدام با کاربردی جداگانه به کمک تیم پزشکی و بیماران آمده است تصریح کرد: ویلچر برانکارد شو به حالت تغییر زاویه و قابل سی پی آر در روی ویلچر ، بازوی کمک حرکتی برای بیماران روی تخت و دستگاهی به منظور ثابت نگه داشتن پای شکسته بیماران سه اختراع ثبت شده دیگر اوست.

او در ادامه به دلیل حمایت نشدن از او باعث شده هیچ یک از اختراعاتش به تولید انبوه نرسد و مانند سایر اختراعاتی که داشتم فقط تشویق کلامی شدم  و مسوولان حمایت مادی و معنوی از او نکرده اند.

 

اختراع شیلد توسط مخترع همدانی

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
معلومه که از طیف اقا زاده ها نیستی وگر نه ..........؟