فرماندار بافق گفت: به منظور معرفی نویسندگان و هنرمندان بومی و فعالیت بیشتر این گروه در زمینه چاپ آثار و انتشار ، اعتبار اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار بافق در نشست شورای فرهنگ عمومی در رابطه با حمایت مالی نویسندگان و هنرمندان بومی شهرستان قول مساعدت داد.

او با توجه به نقش بافق در اتفاقات تاریخی، گفت: نقش و جایگاه بافق در تاریخ مشخص و معین و مفاخر و مشاهیر بافق به نسل جوان شناسانده شود و جامعه به این خود باوری برسد که مردان بافق سهم بسیار بزرگی در روند برخی از اتفاقات تاریخی ایران داشتند.

او افزود: مهمترین خصلت مردمان بافق شجاعت و دلاوری است و با توجه به اسناد تاریخی، بافق از گذشته به عنوان دارالشجاعه شناخته می‌شده که افتخار بزرگی برای این سرزمین به حساب می‌آید.

فرماندار بافق تصریح کرد: توجه به مفاخر و مشاهیر شهرستان از مسائل بنیادین و ریشه‌ای است که باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار بگیرد.

طلایی مقدم ادامه داد: مفاخر و مشاهیر پرچم‌داران هویت منطقه هستند و هر اتفاقی که در حوزه فرهنگ رخ دهد به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و توجه به سرمایه‌های معنوی که برگرفته از فرهنگ بومی و اصیل بافق هستند می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه فرهنگی شهر داشته باشد.

حسین ارجمند رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق نیز با اشاره به نقش میراث مکتوب در هویت سازی منطقه، گفت: درصورتی که از نویسندگان بافقی حمایت شود و انگیزه کافی برای تالیف داشته باشند می‌توان به توسعه فرهنگی امید داشت.

او افزود: چهار کتاب مهم به عنوان میراث ماندگار شهرستان بافق محسوب می‌شود که لازم است توجه و اهتمام بیشتری به آن صورت پذیرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.