دبیر بنیاد وحشی بافقی گفت: مهم‌ترین شاخصه هفته فرهنگی وحشی بافقی هویت بخشی اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛  حسین ارجمند دبیر برگزاری بنیاد وحشی بافقی در نشست دبیرخانه بنیاد وحشی بافقی در بافق گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندار این شهرستان، تفاهم نامه تدوین اساسنامه با شرکتی منعقد شده و قرار است تا دوماه آینده تدوین اساسنامه به اتمام برسد.

ارجمند افزود: پس از تدوین اساسنامه باید مقدمات تصویب بنیاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای فرهنگ عمومی کشورفراهم شود و در حال حاضر مشغول رایزنی با شورای فرهنگ عمومی استان هستیم تا روند کار تسهیل شود و از آن جایی که وحشی بافقی سرشناس‌ترین چهره فرهنگی استان است، این بنیاد باید فراتر از استان تعریف شود.

وی  مهم‌ترین هدف بنیاد را  شناساندن افکار و اندیشه‌های وحشی بافقی و به روز کردن این شخصیت برای نسل جوان برشمرد و گفت: توجه به مفاخر و مشاهیر شهرستان، تحرک بخشی به فعالیت‌های فرهنگی، تحکیم هویت فرهنگی، ارائه الگوی مناسب به جوانان، ایجاد حس خودباوری و اعتماد به نفس، معرفی بزرگان دانش و فرهنگ شهرستان و توجه به مفاخر و مشاهیر از دیگر رسالت‌های این بنیاد خواهد بود.

ارجمند با نامگذاری یک هفته درسال تحت عنوان هفته فرهنگی وحشی بافقی گفت: مهم‌ترین شاخصه هفته فرهنگی وحشی بافقی هویت بخشی اجتماعی است.

وی افزود: شناخت ظرفیت‌های فرهنگی وهنری، احیای سنت ها، عدالت در توزیع فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی از دیگر کارکرد‌های این هفته فرهنگی خواهد بود.

وحشی  بافقی  یکی از چند شاعر زبان فارسی است.

انتهای پیام/ی

برنامه های هفته فرهنگی وحشی بافقی اعلام شد

برچسب ها: شعر ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار