بعد از گذشت پنج سال از توقف تولید سیمان چاه نفت در کشور، به همت بنیاد مستضعفان خط تولید این نوع سیمان در چهار کلاس A /D/E/G دوباره مجدد راه اندازی شد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  تولید سیمان چاه نفت که پنج سال پیش از چرخه تولید خارج شده بود با همت بنیاد مستضعفان ، در کارخانه سیمان تهران مجدد به چرخه تولید بازگشت.

سید عباس حسینی مدیرعامل شرکت سیمان تهران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در منطقه غرب آسیا کشورهایی که دارای ذخایر نفتی و چاه های استخراج هستند، سیمان چاه نفت تولید می کنند که تولیدات آنها، سیمان با کلاس هایی است که بعد از عملیات بتون ریزی زمان زیادی طول نمی کشد که چاه ها به مشکل بر می خورد و نیاز به تعمیرات اساسی دارد.

او ادامه داد: در کارخانه سیمان تهران همانند کشورهای تولید کننده نفت، توان تولید انواع سیمان چاه نفت وجود دارد اما سیمان کلاس E که یک محصول استراتژیک است در منطقه غرب آسیا تنها در کارخانه سیمان تهران تولید می شود.


بیشتر بخوانید


حسینی افزود: این نوع سیمان مقاوم ترین نوع سیمان چاه نفت است چرا که در عمق بالای 13 هزار فوت که دما و فشار خیلی بالایی وجود دارد به کار می رود.

مدیرعامل کارخانه سیمان تهران ادامه داد:  یکی دیگر از محاسن این نوع سیمان این است که بعد از تزریق برای حفاظت از لوله های جداری نفت، مدت زمان زیادی طول می کشد تا نیاز به تعمیرات پیدا کند.

حسینی گفت: خط تولید سیمان چاه نفت در کارخانه سیمان تهران از قبل وجود داشت اما به دلایل مختلف حدود پنج سال خوابیده بود که امسال با توجه به نام گذاری رهبر معظم انقلاب به سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تصمیم به اورهال خط و بازگشت به چرخه تولید گرفتیم.

وی در پایان گفت: با این خط تولید، سیمان چاه نفت در چهار کلاس سالیانه حدود 180 هزار تن تولید می شود که نه تنها تامین نیاز داخل است، بلکه زمینه تجاری سازی و صادرات این محصولات به خارج از کشور هم فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار