مهر تایید وزیر بر وجود مافیای واردات/ اعتراف، به قیمت کارت زرد!

صبح امروز وزیر صمت مهر تاییدی بر اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر وجود مافیای قدرت و ثروت و تاثیر آن بر واردات کشور زد.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رزم حسینی اولین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد. صبح امروز علیرضا رزم حسینی وزیر صمت برای سؤالات جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد. سوالی که طبق اظهارات خود آقای قدوسی ۸ ماه قبل، یعنی پیش از نشستن رزم حسینی بر صندلی وزارت مطرح شده بود، اما امروز به مرحله جلسه مجلس راه پیدا کرد. در نهایت کارت زرد امروز، از وزرای قبلی به رزم حسینی به ارث رسید.

جواد کریمی قدوسی در جلسه علنی امروز گفت: ۴ سوال از وزیر صمت داشتم، تاریخ این دو سوال ۸ مهر ۱۳۹۹ بود، یعنی همان روزی که وی از مجلس رأی اعتماد دریافت کرد و قبل از ورود وزیر به وزارتخانه ۴ سوال در کارتابل ایشان بود. سوالاتی که ناظر بر عملکرد وزارتخانه است، نه آقای رزم حسینی.

وی افزود: در حوزه انتخابیه نمایندگان از واحد‌های تولیدی بسیاری بازدید می‌کنند، نزدیک به یک دوم واحد‌های صنعتی تعطیل شده اند. اگر وزیر در اتاق خود بنشیند و خارج نشود، با مقایسه دو لیست تولید داخل و کالا‌های وارداتی بدون نیاز به تجهیزات با صدور یک امضای طلایی می‌تواند از واردات بی رویه جلوگیری و از تولید داخل حمایت کند.

کریمی قدوسی گفت: از دولت درخواست جابجایی قله دماوند را نداریم، بلکه تنها خواستار جلوگیری از واردات بی رویه با امضایی طلایی هستیم. برخی کارشناسان در وزارتخانه صمت هستند که نقش وزیر را دارند و وزیر پادویی آن‌ها را می‌کند! وزیر باید در مقابل اینگونه کارشناسان بایستد و از اختیارات قانونی خود استفاده کند تا تولیدکننده‌ای که کارگرانش بیکار شده اند، به چرخه تولید بازگردد.

او بیان کرد: مطالب من ناظر بر نقشه سرویس‌هایی است که در این دولت به دست آقایان روحانی، جهانگیری و واعظی اجرا و خزانه را خالی و تمامی صنعت را زیر و رو کرد. با اراده وزیر می‌توان ۶ ماهه از واردات بی رویه جلوگیری کرد، اما اجازه آن داده نمی‌شود! وزیر صمت در راستای حل برخی از مشکلات قدم‌هایی برداشته، اما هنوز حریف نیرو‌های مقابل خود نشد.

انگشت اتهامی که نه به سمت شخص وزیر، که به سمت بزرگان دولت گرفته شده بود، اما آتش آن دامن وزیر صمت را گرفت. قدوسی از دخالت اطرافیان رئیس جمهور و فشار وی برای ترخیص کالاهای غیرضرور نیز شکایت می کند و ادعاهایی را مطرح می کند.


بیشتر بخوانید:


ماجرا زمانی جالب‌تر شد که وزیر صمت در بخشی از صحبت‌های خود و در پاسخ به سوال کریمی قدوسی گفت: مافیا‌های قدرت و ثروت را رد نمی‌کنم، اما در بازه ۵ و ۶ ماهه و در دوران کرونا نمی‌توان همه مشکلات را حل کرد. قدرتی فرا دستگاهی که مجلسی‌ها آن را از سران دولت می‌دانند و هر دو طرف به نفوذ آن‌ها اغراق می‌کنند.

رزم حسینی در ادامه جلسه امروز گفت: در ابتدا توضیحی در خصوص واردات کالا‌های غیرضروری ارائه می‌کنم براساس مصوبه سران قوا در خرداد سال ۹۷ از ۸ هزار و ۵۹ ردیف وارداتی ۲ هزار و ۲۳۰ ردیف تعرفه وارداتی ممنوع شد. زمانی که مسئولیت وزارتخانه را با رأی اعتماد نمایندگان پذیرفتم اعتبار مصوبه سران قوا در حال اتمام بود که با مسئولیت خودم دستور دادم ممنوعیت‌ها ادامه پیدا کند تا مجوز سران قوا صادر شود.

او بیان کرد: با ممنوعیت ۲ هزار و ۲۳۰ ردیف وارداتی ۳.۵ میلیارد دلار کالا بومی سازی، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون از واردات کالا‌های غیر ضروری جلوگیری شد. در مقایسه آماری باید گفت در سال ۹۸، ۴۴ میلیارد دلار واردات کالا صورت می‌گرفت که در سال ۹۹ به ۳۸ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و در مقایسه با سال ۹۶ که ۵۴ میلیارد دلار بود ۱۶ میلیارد دلار از واردات کالا‌های غیرضروری جلوگیری شد.

وزیر صمت گفت: از مجموع ۳۸ میلیارد دلار واردات کالا ۱۳ میلیارد دلار کالا‌های اساسی وارد می‌شود و ۲۵ میلیارد دلار برای تهیه مواد اولیه، تجهیزات پزشکی، کالا‌های واسطه‌ای و ... هزینه می‌شود.

رزم حسینی در حالی به واردات اقلام غیر ضروری متهم می‌شود که یکی از دغدغه‌های اصلی خود را واردات مواد اولیه می‌داند و سنگ تامین ارز را به سینه می‌زند. با تمام انتقاداتی که به عملکرد وزارت صمت در حوزه تحت پوشش آن وارد است، تصمیم رزم حسینی برای به کار گیری ارز متقاضی و آزاد شدن واردات در مقابل صادرات یکی از بزرگ‌ترین تصمیماتی بود که در دوران وزارت خود گرفت. طبق ادعای وزیر صمت در مجموع از ۴۰ میلیارد دلار واردات مواد اولیه، ۳۵ میلیارد دلار آن حاصل از بخش صادرات بوده است که اگر بخش صادرات و تلاش صادرکنندگان نبود، بسیاری از کارخانجات تولیدی در کشور قادر به فعالیت نبودند.

در جلسه امروز صحبت‌هایی از افزایش قیمت اقلام اساسی، افزایش دویست درصدی قیمت فولاد و سیمان طی هشت ماه مطرح شد و توضیحات وزیر صمت توانست نمایندگان مردم را قانع کند، اما در نهایت مجلسی‌ها رزمحسینی را با کارت زرد از ساختمان بهارستان بدرقه کردند.

تاکید نمایندگان مجلس و خود وزیر صمت بر وجود مافیای قدرت در حوزه تجارت و تاثیر آن بر واردات اقلام غیر ضروری شاید مهم‌ترین صحبت‌هایی بود که در جلسه امروز مطرح شد. موضوعی که اگر جه برای وزیر صمت به قیمت یک کارت زرد هزینه برداشت، اما ممکن است باعث توجه بیشتر نهاد‌های نظارتی شده و مشکل کهنه تجارت کشور را برطرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
در بخش کشاورزی چه چیزی وارد میشود هیچی بلکه پیاز و سیب زمینی تولید داخل فساد میکند و خریداری نیست باور کنید اگر از خارج جنسی وارد نشود قحطی زمان قدیم تو عصر جدید روخ می دهد انهای که میگویند وارد نکنید هنوز از تولیدات داخل خبر ندارند اگر مواد اولیه روغن وارد نشود کل مجلس هم اشوب به پا کنند تمام کارخانه های تولید روغن تعطیل میشوند امروز نماینده ما درک درستی از مسائل کشور ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
ما همه چی داریم . مدیریت و دلسوزی و غیرت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آگاه باشیم وبیدار
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیزان ، بصیر باشیم...
دست نقشه های صهیون و فرقه هاش ... هست
**دستور کارشون هم اینه :
-
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام نیروی جدید الاستخدام در آموزش و پرورش و نیروی خدماتی با 24 سال سابقه جفتشات ماهیانه 3500000 تومان حقوق می گیرند که از این مبلغ حدودا 800000 تومان کسورات قانونی به غیر از وام و بدهی کسر می شود به نظر شما این شخص با روزی 90 هزار تومان چگونه زندگی می کند. باید ماهانه موارد زیر را هم پرداخت کند:
1- اجاره خانه یا قسط بانک مسکن از 1 میلیون شروع می شود تا ....
2- هزینه تحصیل فرزند
3- هزینه ایاب و ذهاب به محل کار
4- هزینه آب و برق و گاز و تلفن
5- هزینه کمترین وسیله نقلیه مثل موتور یا پراید
اگر این موارد را پرداخت کند آیا پولی برای خورد و خوراک باقی می ماند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا شما قوانین مالیاتی و وارداتی را به روز و در جهت جهش تولید تغییر بدید و در شیرهای نفت ضادراتی را ببندید تا اینها نتونن کمر اقتصاد خانوار و مملکت و بدست بگیرن و بشکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط نمونه كوچك اون انبوه اسباب بازي هاي چيني كه در بازار وجود داره. و شوربختانه در بسياري از جاها از جمله پاركها، فضاهايي رو براي فروش اين اسباب بازيها در اختيار افراد گذاشتند. براي نمونه پارك گلبرگ در منطقه 8 شهرداري تهران.بچه رو مي بريم پارك كه بازي و بدو بدو كنه چشمش به اين اسباب بازيها مي افته و هر دفعه يكيش رو درخواست مي كنه. نه تنها به جيب پدر و مادر و اقتصاد كشور صدمه مي زنند، از جنب و جوش فيزيكي بچه هم جلوگيري مي كنند. بارها درخواست جلوگيري از فعاليت آنها كردم ولي كوچكترين اثري نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
به نظر شما چه کسانی این مافیا را ایجاد کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مافیا کیا هستن مگه
خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چقدر دزدی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
مافیا ربطی به واردات ندارد، تمام افرادی که درداخل هرنوع محصولی را تولید می کنند چه صنعتی وچه کشاورزی دست به انبار واحتکارمی زنند تا سود کلان ببرند ودولت هم شده ژاندارم بگیر وببند وجریمه کن بنابراین هرکس جای رئیس جمهورباشد به جای امضای طلایی امضای الماسی هم می زند که کالاها وارد شوند که دادمردم ازنبود کالا بلند نشود امروز تمام کاسبان خرد وکلان کشور سیاست باز،شده اند ودولت رامرتب به چالش و قحطی کالا مواجه می کنند بعنوان مثال دربیشتر شهرها به بهانه کمبود کالا وانتظار برای گران شدن کالا وسود بیشتر بسیاری از کسبه ها دربیشتر روز نیمه بازیا تعطیلند وزندگی مردم را فلج کرده اند واین امر حتی قبل از کرونا هم وجود داشت و کمبود کالاها ناشی از ممانعت ازتوزیع و توطئه گرانفروشی تجار وکسبه مردم رابه ذلت افکنده است مگر ملت ندیدند که مرغ چقدر گران شد ونهاده های دامی درگمرک پوسیدند وکپک زدند و دور ریخته شدند تا خیرشان به ملت نرسد پس مشکلات دولت یکی وهزارتا نیست وهمه درمقابل همه سرکشی می کنند وهمه باهم عذاب می کشند وازهردستی می دهند ازهمان دست هم می گیرند تازه مکافات این جرمها وستمها را درآخرت هم طبق آبات قرآن ذره ذره ومثقال به مثقال باید پس بدهند واگرامروز کسی زورش به آنها نمی رسد بعدمرگ آنها مکافات سختی خواهند کشید وصدا وجیغ عذابشان تا هفت طبقه آسمان خواهد رسید بنابراین دراین شرایط سیاه کرونایی همینکه کشور ازهم نپاشید باید ازدولت ممنون بود وهزاران مرتبه ازخدا سپاسگزاری نمود.و مجلس شورای اسلامی نباید درقبال واردات کالا رفتارسطحی داشته باشد وباید دلایل رابررسی کند به قول معروف دوره گرفتن سارق وکتک زدن ودست بریدن گذشته وامروز باید ازسارق پرسید که مشکل اوچگونه حل می شود تا اودیگر سرقت نکند وباتمام قوا باید مشکلات را ریشه یابی وحل کرد وهمانطور که ما درسخنرانیها حرفهای خیلی قشنگ می زنیم اگرهمانطور قشنگ عمل کنیم سکه همان جایی می افتد که ما می خواهیم و معضلات بی نهایت کم خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چقدر وزرا از این حرف ها میزنند؟ اگه مافیا اینقدر قدرت داره دیگه دولت میخایم چی کار؟
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۰۰:۰۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
بخدا از جلسات وسخنرانی شما احساس شرم میکنم چرا اگه شخص عادی یه کاری کنه که به مذاق شما خوش نیاد ۲۴ ساعته فیتیله پیچش میکنید ولی این کسانی که امضا طلایی میدن و میگیرن را نمیتونن این همه دستگاه عریض و طویل اطلاعاتی و امنیتی بگیرن .نمیدونم شاید عقل ما قد نده ولی هر چی فکر میکنم دست خود شما در کاره و صد البته منافعتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مافیا نیست، دوست و اقوام خودتون هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
ملت کی هشیار میشن از دست جماعت لیبرال اصلاحطلب خودشون نجات میدن خدا میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک حزب خاص مقصر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
وزارت صمت شریک دزد و رفیق قافله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
ای کاش که اینقدر برای دستیابی به کرسی ریاست از سر و کول هم بالا میروید!،جات خالی سردار عزیز دلها که با ایمان به خدا از جان و دل مایه گذاشته به دل کفر و ظلم میزدی،یکم از شهدا خصوصا از حاج قاسم یاد میگرفتن و از جان بی ارزشتان خرج مبارزه با این ماجرا میکردین که خون این مردم غیور رو تو شیشه کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
انقد گرانی هست کارفرما دیگه توان گرفتن کارگر ندارد کارگر روز مزدی دویستو پنچاه تا سیصد توما ن هست استارت نابودی کشاورزی تمام عیار زده شده تولید میوه با شخم و سم و گارگر گرانتر به صرفه نیست چه کسی میتونه از عهده این گرانی بر بیاد روزی با پول یارانه میتونسیم سه روز یه کارگر بگیریم الان با همراه معیشتی یه روز یه نفر هم نمی تونیم بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
درووود بر شرفت. حالا همین هااا که میگند دولت متخلف هست ببینند که خیانت از کجا هست....... .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مافیاها که جن و پری نیستند از جنس خودتان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا وقتی روحانی نره وضعیت همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه باید برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مافیا کیا هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
یا احمدی نژاد یا هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
تازه فهمیدی؟! معلوم میشه ضریب هوشی وزرا از مردم عادی خیلی پائین تره! یا شاید هم بین مافیا اختلاف افتاده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چهل ساله بعضی ها سودشون اندازه مگس نبوده ، سود نخواستیم ضرر نرسونین ، چهارتا کارم کردن جاده ای ساختن..بخاطر سهولت تجارت خودشون بوده چون ایران بزرگ است ، دوره اینجور مسئولین تموم شده و بزودی پایه های سفتی که ساختن فرو میریزه
Canada
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad fakhri
۲۰:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
آیا ممکن است با خوردن غذاهایی بدن ما تبدیل به خزنده یا گربه یا حیوانات دیگری بشود در ۱ ماه یا نه در اخبار گفته شود!!
Canada
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی مافیای دولتی در تمام دستگاه ها داریم
کارایی نداره .فلان وزیر ووو
ولی هی از این وزارتخانه به دیگری میروند
معلومه مثل اختاپوس شده اند
تعجب میکنم .4 دهه در قدرت ایند
انگاری خدای نکرده .قطع رجال امده
حتی قبول مسیولیت نمیکنند
به گردن یکدیگر میاندازند
وقتی 4 دهه در قدرت باشی . این میشه عاقبت
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۲۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
البته مافیای واردات و قاچاق از غریبه ها نیستند .
Canada
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا تا بحال نگفتند
چرا لیست شون را بیرون نمیدهند
تا ملت این وطن فروشان و نفوذی ها را بشناسند
هی تولید کنندگان مینالند که چرا دولت اجازه واردات کالاهای مشابه تولید داخلی را میدهد
خبرنگاران با مصاحبه با این و ان .فکر میکنند
وظیفه شون را انجام داده اند
ولی همین اش و همین کاسه
چونکه مشکل ریشه یابی نمیشه
وظیفه روزنامه نگار است که موشکافی کند و لیست اسامی
این نفوذی ها را بیرون دهد
همه مشکلات از عدم شفاف سازی است
باید تمام واردات در سایت باشد تا مشخص بشه
چی وارد میشه و توسط چه گروه و چه کسانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اتاقهای بازرگانی (مراکز ثروت ،نفوذ،قدرت) را منحل کنید همه چیز درست می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
فساد سیستماتیک مملکتو فرا گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه ظلم ها وحق خوریها که دراین چهل سال نکرید!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مافیاهای قدرمت جلو واردات رو گرفتن و هر چیه بنجل رو به مردم میندازت
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad fakhri
۱۸:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
حیوانات با لباس و موبایل و خانه و پراید و غذا نمیتوانند به انسان تبدیل شوند اما با پول فراوان حتما حیوانات انسان میشوند مثلا اگر من پولم تمام نشود انسانترین میشوم مثلا انسانیت ۱۰۰۰ برابری !!!!!
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
حرف مفت میزنی Mohammad fakhri
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مخم ترکید! میشه این متن فلسفی رو یه ترجمه ای حاشیه ای چیزی هم بش بزنی؟!
Iran (Islamic Republic of)
مری
۲۱:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا
آخرین اخبار