رئیس جمهور از نامزدهای انتخابات خواست رعایت اصول بهداشتی را جزو محورهای اصلی تبلیغاتی خود قرار دهند.

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بعداز ظهر چهارشنبه با حضور رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه کمیته‌های بهداشت و درمان، امنیتی - اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و همچنین کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات گزارش خود را درخصوص وضعیت روند کنترل و مهار بیماری در کشور، اجرای دستورالعمل‌‌های بهداشتی و نظارت و اعمال محدودیت‌ها در این زمینه ارائه کردند.

کمیته امنیتی– اجتماعی ستاد ملی کرونا با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با انتخابات به استانداری‌ها، ستاد انتخابات کشور، استان‌ها و ستاد‌های انتخاباتی نامزدها، بر ضرورت رعایت کامل و دقیق این دستورالعمل‌ها در همه مراحل انتخابات از تبلیغات نامزد‌ها تا روز برگزاری انتخابات تاکید کرد.

در این جلسه، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، ضرورت آموزش و اطلاع رسانی دقیق رعایت دستورالعمل‌‌ها از سوی مردم و نامزد‌های انتخابات اعم از ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا با توجه به گستردگی و تعداد بالای نامزد‌ها و متفاوت بودن الزامات آن با انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره و تاکید قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌‌های بهداشتی در انتخابات باید به گونه‌ای باشد که سلامت مردم و مشارکت بالا در انتخابات را تضمین کند، گفت: صیانت از جان و رای مردم در انتخابات مهمترین وظیفه دولت به عنوان مجری انتخابات است و عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که مردم از سلامت جان و صیانت از رای خود اطمینان داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت در این موضوع مهم با حداکثر توان به وظیفه خود عمل خواهد کرد، اظهار داشت: نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل‌‌های ابلاغ شده مرتبط با انتخابات بسیار مهم است و می‌تواند سلامت مردم در روز انتخابات را تضمین کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی دقیق و همچنین ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به مردم از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، تصریح کرد: با استفاده از تجارب گذشته در زمینه آموزش اجرای دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی باید با ساختن برنامه‌های ویژه آموزشی و پخش آن در رسانه‌های مختلف از اجرای دقیق دستورالعمل‌‌ها از سوی مردم و نامزد‌ها در ایام تبلیغات و روز انتخابات اطمینان حاصل شود.

در این جلسه همچنین گزارشی از مراحل اجرای واکسیناسیون در کشور و روند واردات و تولید واکسن و همچنین اطلاع رسانی شفاف در این زمینه درخصوص اولویت‌های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون از سوی کمیته بهداشت و درمان ارائه و اعلام شد که عملیات واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تا اوایل هفته آینده پایان خواهد یافت و بلافاصله با تامین واکسن جدید کار تزریق واکسن به بیماران خاص و سایر گروه‌های سنی بر اساس سند ملی واکسیناسیون آغاز خواهد شد.

روحانی در این زمینه با بیان اینکه دولت خود را به واکسینه کردن حداقل ۱۴ میلیون نفر گروه هدف تا پایان فعالیت خود، مکلف و موظف کرده است، بار دیگر درخصوص انجام اقدامات لازم از سوی وزارت بهداشت برای واردات واکسن مورد نیاز از خارج با هماهنگی وزارت امور خارجه و بانک مرکزی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تولید واکسن داخلی از تلاش همه دست اندرکاران در این زمینه قدردانی کرد.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه با مراعات دستورالعمل‌‌های بهداشتی و اعمال نظارت‌ها و همه تلاش‌های انجام شده در مسیر مقابله با کرونا و مهار موج چهارم، کشور در شرایط باثباتی از نظر بیماری قرار گرفته و از پیک چهارم عبور کرده‌ایم، تاکید کرد: همچنان باید رعایت نکات بهداشتی در دستور کار باشد و بهبود شرایط نباید به عادی‌انگاری و نادیده گرفتن دستورالعمل‌ها منجر شود تا دوباره با موج جدیدی از بیماری مواجه نشویم.

در این جلسه همچنین با توجه به تعطیلات پیش رو در روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد، مقرر شد به منظور کنترل بیشتر بیماری، از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۱۱ خرداد تا ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد تردد بین استانی ممنوع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
صیانت از مال مردم چی؟ خدا ... کنه پول ما فقیر بیچاره ها را در بانک به باد فنا دادی! بدبخت شدیم ده سال باید زحمت بکشیم تا برسیم به سالی که شما دور دوم ریاست جمهوری را شروع کردی.
Iran (Islamic Republic of)
کشاورزمهر
۰۷:۵۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب؛ هم وطن عزیز بیایید یک بار هم که شده کمی با تفکر و اندیشه و بدون غرض و احساس تعلق به شخص و یاجناح خاص به موضوع انتخاب رئیس جمهور ملت ایران نگاه کنیم، تجربه گذشته، حال افراد را در نظر بگیریم، اول اینکه نقد منصفانه داشته باشیم و داوطلبین تایید شده و یا نشده را تخریب نکنیم. دوم؛باید ببنیم کسانی که در گذشته مسئولیت داشتند و در فرصت و امکان خدمتی که نصیب آنان شده بود آیا توانسته اند در انجام وظیفه خود و بدون سوء استفاده موفق عمل نمایند. سوم؛ انشای نانوشته غلط ندارد، آیا افرادی که تاکنون پست حساس نداشته اند با هیا هو و (پروپاگاندا) آیا می توانند کشور را اداره نمایند و آیا پست ریاست جمهوری محل سعی و خطاست و ،،،،،،،،مردم عزیز ایران و ملت غیرتمند آن اکنون پس از سال ها جنگ ، تحریم و تحمل سختی (کاهش ارزش پول ملی-پایین آمدن قدرت خرید-بیکاری -فقر و ....) دارد از گرفتاری ایجاد شده از طرف استکبار و یا به قول رهبر فرزانه امت از پیچ تاریخی با تمامی ناملایمات و سختی ها با سربلندی عبور می کند، گذشته از اندک مسئولین جاه طلب و مادی پرست خائن به ملت و غرب پرست، اما ملت ایران علاوه بر تحمل مشکلات برای سربلندی ایران اسلامی در این راه جانثارانی همچون سردار شهید قاسم سلیمانی را داده که روزی نشده پس ازشهادتش، جهانیان در حسرت داشتن چنین فرماندهانی و حتی دشمنانش بی اختیار زبان به تمجید ایشان نگشایند، حال باید بدانیم پرچم هدایت و راهبری ایران اسلامی در دستان مقام معظم رهبری است و ما باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که علاوه بر درایت و تجربه و رشادت کاری در خط ولایت و هم سو با ایشان و بدون هیچ فاصله و زاویه ای کشور را در گذر از این پیچ تاریخی یاری و عزت و آبادانی را نصیب ایران نماید و ما نیز با احساس مسئولیت و به عنوان یک ظیفه تکلیف شرعی و با حضور خود در پای صندوق رای و انتخاب درست در اصل در تعیین سرنوشت خود و کشور دخیل شویم.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
بیزحمت خیلی از ارای باطله محافظت کنید // که کسی مجددا بسود کسی استفاده نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
صیانت از مال مردم چی شد آقای روحانی ! شما و تیمتون کارتون را درست انجام ندادید! قبول کنید بسیار زیاد ضعف داشتید. شب بخیر آقای عزیز . دولت بعدی چجوری باید زحماتی که شما انداختید گردنشان رو جبران کنه خدا کمک کنه انشالله ، خوب میشد یه مقدار گرسنگی و مشکل مالی را تجربه میکردید تا لااقل وقت حرف زدن متوجه میشدید چی میگید و تو چه دنیایی دارید زندگی میکنید. دنیای شما خیلی تفاوت داره با دنیای ما ! الله اعلم !
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
به دلیل شیوع کرونا مجبوریم رای هم ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مهران پیراسته نیک
۲۲:۲۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
ما اصفهانی‌ها به آیت الله سید ابراهیم رئیسی السادات رأی می‌دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
من بخاطر حسن روحانی رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
حاجی ببین من نه آینده کشور برام مهم نه شماها رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
صیانت جان و سفرهای نوروزی !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
خوب این 8سال از رای جان مردم محافظت کردی... واقعا حق مردانگی رو ادا کردی... چقدر حرفات زیباس اما در عمل برعکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
یعنی منی که پلاکم برای زنجانه الانم تهرانم.نمیتونم برم زنجان،از تهران خارج شم تو تعطیلات؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
قسط دوم سود سهام عدالت چه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
حسن خوردش تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط سعید جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط حرف عمل هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
مگر جانی برای مردم گذاشتی؟ برای محاکمه اماده شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تو که راست میگی خیلی به فکر مردمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چهل سال هرانتخابات یا راهپیمایی وحمایت تمام قد کردیم از نظام یک کار ما به سما واگذارشد آنهم واکسن کرونا بود شما این یک کاررا برای ملت درست انجام ندادید برای اینکار هم صف و اجتماع ایجاد کردید به اسم کمک به سالمندان آنها را در دام کرونا می اندازید خوبه یک سری به پایگاه ساعی منطقه 7تهران بزنید جای تاسف است که سالمن بالای 80ما که برای نطام زحمت کشیدند باید دراین پایگاه سرکار گذاشته شوند.
Iran (Islamic Republic of)
حسام الدین
۱۹:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
حرف از صیانت جان مردم توسط دولت به وسط آمد!! دیگر جانمان هم در امان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
تردد بین استانی چیه ؟ ! ما تو شهر خودمون بیرون میریم پیامک راهور برامون ارسال میشه !
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هادی
۱۸:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
به نظر من دولت مجری کار نباشه بهتره
آخرین اخبار