اختصاص بیش از ۱۰۰۰ قطعه زمین به طرح‌های فرهنگی، ورزشی و صنعتیِ کرمان

معاون راه و شهرسازی استان کرمان گفت: این اداره‌کل بیش از یک هزار قطعه زمین برای اجرای طرح‌های فرهنگی، ورزشی و صنعتی در استان واگذار کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی عباسی پور معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بیش از یک هزار قطعه زمین برای اجرای طرح‌های آموزشی، درمانی، فرهنگی، ورزشی، صنعتی و سایر کاربرد‌ها در اجرای مواد ۱۰۰، ۲۲ و بخشنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن از طریق این اداره‌کل در استان واگذار شده است.

او از آغاز فعالیت کارگروه پیگیری و نظارت بر قرارداد‌های واگذاری طرح‌های غیر مسکونی از ابتدای امسال خبر داد و افزود: نظارت مستمر به منظور اجرای طرح‌های یاد شده در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

عباسی پور از مجریان طرح‌های یاد شده تقاضا کرد: در بازه زمانی تعریف شده در قرارداد‌های واگذاری نسبت به اجرای طرح خود اقدام و گزارش پیشرفت آن را به صورت مرتب ارائه کنند تا مشمول ابطال قرارداد و بازپس گیری زمین از طریق دولت نشوند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: فسخ قرارداد و خلع ید از زمین واگذاری در صورت اجرا نشدن به موقع طرح، در قرارداد‌های مربوطه پیش بینی شده است و تنها با ارسال رسمی اظهارنامه به مجری طرح، قرارداد واگذاری فسخ و از درجه اعتبار ساقط و از زمین خلع ید و به دولت عودت می‌شود.

او بیان کرد: در این زمینه، کارگروه فرعی پیگیری و نظارت بر قرارداد‌های واگذاری در ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه تشکیل و در حال انجام وظیفه است.

عباسی پور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شماره ۱۶۵۶ یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان کرمان راه اندازی و آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی در خصوص تصرف و دست اندازی زمین خواران به اراضی دولتی است از عموم شهروندان درخواست کرد: در امر حفاظت از اراضی دولتی به یاری ماموران حفاظت همت گمارند و در صورت مشاهده تصرف اراضی دولتی سریعا با شماره فوق تماس بگیرند و مراتب را اطلاع دهند.

او با بیان اینکه افراد می‌توانند از مجاری قانونی برای دریافت زمین اقدام کنند، تاکید کرد: دولت با تصرف‌های غیرقانونی به شدت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار