روزنامه صهیونیستی معاریو با اشاره به شکست سهمگین رژیم صهیونیستی در تجاوز علیه نوار غزه نوشت نتایج جنگ اخیر موجب شده است اسرائیلی‌ها به شدت ناامید شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، مئیر عوزئیل در گزارشی در روزنامه معاریو نوشت به جای رگباری از موشکها، رگباری از ناامیدی به رژیم صهیونیستی فرود آمده است.

عوزئیل نوشت: علت ناامیدی اول نیز مواضع یهودیان در آمریکاست که بیشتر آنان عضو حزب دمکرات هستند.

این نویسنده صهیونیست از اینکه یهودیان آمریکا از اسرائیل حمایت و با آن ابراز همبستگی نکرده اند، به شدت انتقاد کرد.
عوزئیل، یهودیان آمریکا را به پایبندی به اصول دمکراسی و حقوق بشر که خطری برای اسرائیل است، متهم کرد و افزود آنچه بر درد و ناامیدی اش افزوده، مواضع احزاب مسیحی انجیلی است که از رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

وی افزود: ناامیدی دوم که از ناامیدی اول نیز شدیدتر است، از طرف ساکنان داخل اسرائیل (فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ میلادی) و مواضع آنان در قبال مسجد الاقصی و درگیر‌های بی سابقه بین اعراب و یهودیان است.
عوزئیل نوشت بیم آن وجود دارد که این پدیده بدتر شود و اعراب، تأسیسات و خودرو‌ها را به آتش بکشند و به یهودیان در شهر‌های مختلطی همانند یافا، عکا و حیفا حمله کنند.

وی به ناامیدی اسرائیلی‌ها از بابت غزه و به خصوص حماس پرداخت و نوشت: اسرائیلی‌ها فکر می‌کردند عقب نشینی از غزه در سال ۲۰۰۵ میلادی و اخراج شهرک نشینان از شهرک‌ها به کاهش فعالیت‌های خصمانه علیه اسرائیل منجر خواهد شد یا دست کم از سطح آن خواهد کاست؛ اما آنچه اتفاق افتاد بر عکس بود و خطر علیه اسرائیل در مقایسه با گذشته و بر خلاف انتظارات بزرگتر و شدیدتر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
بهتره تا فرصت دارند دمشونو بزارند رو کولشون و از سرزمینهای مسلمانان شرشونو کم کنند برگردند همون قبرستونی که ازش اومدند. اروپاییها و آمریکاییها هم نمیخواندشون می‌تونند بفرستندشون تو یه جزیره دور افتاده وسط اقیانوس
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۲:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
ننگ بر رژیم صهیونیستی
آخرین اخبار