رویترز در خبری مدعی رد درخواست تماس خلبان هواپیمای ایرلندی از سوی بلاروس با هدف بازداشت یک خبرنگار مخالف شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز مدعی شد در نامه‌ای که به تازگی  به دست این خبرگزاری رسیده، بیانگر آن است که شرکت کنترل ترافیک هوایی بلاروس درخواست خلبان هواپیمای ایرلندی «رایان‌ایر» را برای تماس رد کرده بود.

این خبرگزاری مدعی شد عدم پاسخِ این نهاد بلاروسی، پس از هشدار به بمب‌گذاری، با هدف فرود اضطراری این هواپیما و بازداشت خبرنگار مخالفی که مسافر این هواپیما بود، انجام شده است. این هواپیما یونان را به مقصد لیتوانی ترک گفته بود که در مینسک، پایتخت بلاروس مجبور به فرود اضطراری شد.

رئیس اجرایی رایان‌ایر نامه‌ای را در تاریخ ۲۶ ماه مه (۵ خرداد) برای وزارت حمل و نقل بلاروس فرستاده و در آن مدعی شد: «مکاتبات قبلی مقامات بلاروس "نادرست و غیردقیق" بوده و هواپیمای ایرلندی به "بهانه‌های دروغین" مجبور به فرود اضطراری شده است.»

در بخشی دیگری از این نامه آمده است: «زمانیکه هشدار بمبگذاری از سوی مرکز کنترل هوایی بلاروس اعلام شده، خلبان این هواپیما چاره‌ای جز فرود اضطراری نداشته است. همچنین بلاروس از پاسخ به خلبان خودداری کرده و به شکلی نادرست اعلام کرده این هواپیمای رایان‌ایر بوده است که به این مرکز جوابگو نبوده.»

روز گذشته نیز با افزایش تنش‌های میان اروپا و بلاروس به دلیل فرود اضطراری این هواپیمای مسافربری و بازداشت یک روزنامه‌نگار مخالف بلاروسی، گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها علیه دولت بلاروس شد.

گروه هفت متشکل از «کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا» در بیانیه خود مدعی شدند: «فرود اضطراری این هواپیما، ایمنی مسافران و خدمه پرواز را به خطر انداخت. این اقدام همچنین حمله‌ای جدی به قوانین مربوط به مدیریت هوانوردی غیرنظامی بود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار