بیانیه گروه هفت برای تشدید تحریم‌های بلاروس

درپی افزایش تنش‌های اروپا و بلاروس، گروه هفت متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا، خواستار افزایش تحریم‌ها علیه این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به‌دنبال افزایش تنش‌های اروپا با بلاروس درپی فرود اضطراری هواپیمای مسافربری خطوط «رایان ایر» و بازداشت یک روزنامه‌نگار مخالف بلاروسی، گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار افزایش تحریم‌ها علیه دولت بلاروس شد.

گروه هفت متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا، در بیانیه خود آورده است: «فرود اضطراری هواپیمای بلاروسی ایمنی مسافران و خدمه پرواز را به خطر انداخت. این اقدام همچنین حمله‌ای جدی به قوانین مربوط به مدیریت هوانوردی غیرنظامی بود.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما تلاش‌های خود ازجمله در زمینه افزایش تحریم‌های متناسب را تشدید خواهیم کرد تا مقامات بلاروس را بیش از پیش پاسخگو کنیم.»

به‌دنبال بسته شدن آسمان اتحادیه اروپا به روی هواپیما‌های بلاروس، روسیه نیز پرواز هواپیمای شرکت‌های هواپیمایی که حامل پرچم اتریش باشند، را در آسمان خود لغو کرده است.

روسیه اعلام کرده است به پرواز شماره OS۶۰۱ از وین اتریش به مقصد مسکو، بدون عبور از حریم هوایی بلاروس اجازه فرود در فرودگاه مسکو داده نخواهد شد.

برخی کشور‌های اروپایی به‌دلیل حادثه مربوط به پرواز شماره ۴۹۷۸ شرکت هواپیمایی «رایان‌ایر»، از تعلیق پرواز‌های بلاروس و ممانعت از ورود این کشور به حریم هوایی خود خبر داده‌اند.

مقامات اتحادیه اروپا درخواستی برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه این کشور ارائه دادند و خواستار ممانعت از ورود هواپیما‌های بلاروس به حریم هوایی خود شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار