معاون وزیر خارجه سوریه درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور و پیروزی بشار اسد در آن به اظهار نظر پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بشار الجعفری، معاون وزیر امور خارجه سوریه درباره انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور گفت: اینکه بشار اسد برای رای دادن در یکی از حوزه‌های رای گیری در شهر دوما حاضر می‌شود اوج اعلام پیروزی است. پیروزی سوریه، پیروزی بر برنامه‌های تروریستی است، همان برنامه‌هایی که برای پیشبرد آن‌ها هزاران میلیارد دلار هزینه شد.

الجعفری در ادامه گفت: اینکه غرب سعی می‌کند استاندارد‌های انتخاباتی را به ما تحمیل کند کار اشتباهی است و کسی حاضر نمی‌شود زیر بار چنین اقداماتی برود. همه مانور‌های ضد سوری در منطقه و عرصه بین الملل، فروکش کرد و حال همان‌ها در پی یافتن نردبانی هستند که بتوانند خود را از درختی که بالا رفته بودند به پایین برسانند.

وی افزود: ده سال جنگ علیه سوریه دلیلی بود تا شورای امنیت سازمان ملل متحد یازده قطعنامه برای مبارزه با ترویسم صادر کند. ما از همان روز‌های اول جنگ در شورای امنیت دست بالا را داشتیم، زیرا حق با ما بود. دمشق بازگشت تا بار دیگر محور دیپلماسی در جهان عرب باشد.

این مقام سوری خاطر نشان کرد: بسیاری از گروه‌هایی که خود را به عنوان گروه‌های مخالف نظام سوریه معرفی کرده بودند و دامنه آن‌ها از استانبول تا ریاض و تا دوحه می‌رسید، فروپاشیدند. سوریه امروز به اوج قله پیروزی رسید، این مسئله‌ای است که حتی دشمنان سوریه هم بدان اذعان کردند که سخنان مقامات در واشنگتن نمونه‌ای از این موارد است.

بشار الجعفری اظهار داشت: تلاش برای بازگشایی سفارتخانه‌ها در دمشق شاخصی است تا مشخص شود سوریه دیگر آن سوریه ده سال قبل نیست. دمشق جزئی از کمیته قانون اساسی است و در این مسیر به راهش ادامه می‌دهد، چون این کار بخشی از اراده سیاسی خودمان است و به ما تحمیل نشده است. انتخابات سوریه رای به گزینه‌های بزرگ راهبردی سوریه بود، ائتلاف با دوستان یکی از این گزینه‌های راهبردی ماست. مردم در واقع به ائتلاف ما و به حمایت از محور مقاومت و حزب الله رای داده اند. مسائل قومی و مذهبی نتوانست در مردم سوریه اثر گذار باشد و این بیداری یکی از دلایل پیروزی ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار