آتش سوزی در اراضی جنگلی سردشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: از دو روز گذشته ۶۰ هکتار از جنگل‌های سردشت طعمه حریق شده و اطفای آن همچنان توسط نیرو‌های امدادی و مردمی ادامه دارد.

 ابراهیم رحمانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت در گفتگو با خبرنگار خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: آتش سوزی اراضی جنگلی سردشت از دو روز گذشته ۶۰ هکتار از جنگل‌های سردشت در منطقه " کولسه و زیر میرگ " آغاز شده و همچنان در حال پیشروی و گسترش است.

رحمانی افزود: به دلیل وزش باد و صعب العبور بودن منطقه و علف‌های زیاد خشک متاسفانه عملیات اطفای حریق را با مشکلاتی مواجه کرده و هرساعت آتش سوزی در حال پیش روی است.

او  اضافه کرد: برای اطفای حریق تمام نیرو‌های امدادی، بسیج، مردمی و نیرو‌های نظامی به منطقه اعزام شده اند در این عملیات بیش از ۲۰۰ نفر با تمام امکانات اطفای حریق حضور دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: هرچند این آتش سوزی بیشتر به صورت سطحی بوده، اما درختان جنگلی نیز طعمه حریق شده‌اند.

او با بیان اینکه هنوز علت حادثه و برآورد خسارت مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی هستند. اذعان کرد: برای اطفای حریق از شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر، اشنویه و بوکان نیرو درخواست شده و قرار است به منطقه اعزام شوند همچنین از طرف اداره کل نیز قرار است نیرو‌های دیگری افزوده شوند.

کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگارمان گفت: ما نیازمند ارسال تجهیزات لازم، تلاش گسترده مسئولان و مشارکت همه‌جانبه نیرو‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، ستاد بحران و دیگر نیرو‌های حاضر در منطقه هستیم تا ضمن مهار فوری آتش، از خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آید.

او با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های کوله‌سه سردشت افزود: همان‌طوری که در تماس تلفنی و هماهنگی با معاون وزیر جهاد کشاورزی، معاون پارلمانی وزیر کشور، رئیس سازمان جنگل‌ها و رئیس هلال‌احمر استان تاکید داشتم، لازم به ورود جدی برای مهار آتش هستیم. این شهرستان با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.