مدیر تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت گفت: یک میلیون دوز واکسن کرونا تولید کردیم و آمادگی داریم بعد از طی مراحل قانونی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسن جلیلی مدیر تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت در نشست خبری روند واکسیناسیون و ساخت واکسن کوو ایران برکت اظهار کرد: از روزی که وارد مطالعه بالینی واکسن کوو ایران برکت شدیم، مطالعه انبوه در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه دو خط تولید در کارخانه شفا فارمد داریم، گفت: این کارخانه به اندازه‌ یک کارخانه بزرگ صنعتی شده است و به زودی فاز جدید کارخانه راه اندازی می‌شود.

مدیر تیم تحقیقاتی واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه ما جدول زمانبندی ارائه کردیم که در چارچوب این جدول تولیدات را به ثمر برسانیم، گفت: یک میلیون دوز واکسن تولید کردیم و آمادگی داریم بعد از طی مراحل قانونی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


جلیلی افزود: در تیرماه با اضافه شدن خطوط تولید ظرفیت تولید ارتقاء می‌یابد و در شهریور ماه به ١٨ میلیون دوز خواهیم رسید.

او با بیان اینکه ٣٠ نفر در بخش تولید فاز یک صنعتی در حال فعالیت هستند و پیش بینی می‌کنیم این تعداد به بالای ١۴٠ نفر برسد، بیان کرد: ٢٠ نفر از محققین در تولید اولیه واکسن بودند و به زودی نیرو جذب می‌شود تا تولیدات را گسترش دهیم.

جلیلی با بیان اینکه شرایط نگهداری واکسن به این شکل است که واکسن در یخچال نگهداری می‌شود، بیان کرد: همان طوری که می‌دانید کارخانه شفا فارمد زیر مجموعه گروه دارویی برکت زیر ساخت‌های گسترده‌ای دارد که محدودیتی برای نگهداری نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار