محمد رفیع سلطانزاده گفت: تعداد واحد‌های صنفی سیستان وبلوچستان که پروانه کسب از اتحادیه‌های مرتبط دریافت کرده اند بالغ بر ۴۷۴۰۴ واحد صنفی بوده که این ظرفیت ۱.۶۳ درصد اصناف کل کشور است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  واحد‌های صنفی در رسته‌های تولیدی، خدمات فنی و توزیعی، خدماتی که در قالب ۹ اتاق اصناف و ۱۶۲ اتحادیه صنفی در ۱۷۵۰ رسته صنفی مشغول به فعالیت هستند.

سلطانزاده خاطر نشان کرد:آمار اشتغال ایجاد شده توسط واحد‌های صنفی سطح استان ۱۱۸,۵۱۰ نفر است.

معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان با اشاره به نظارت‌های مستمر بر این واحد‌های صنفی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در ۲۳ شهرستان استان دارای ادارات و نمایندگی‌های ثبت شده در سایت ایرانیان اصناف می‌باشد که ناظر برفعالیت اصناف وسازمان‌های صنفی بوده است.

او  در پایان ضمن تاکید بر پیگیری‌های بعمل آمده به منظور ساماند‌های صنوف در شهرستان‌های فاقد اتحادیه صنفی و جدیدالتاسیس از جمله سرباز-میرجاوه-دلگان دشتیاری و... افزود: با توجه به داشتن حد نصاب مقرر در قانون نظام صنفی از حیث تعداد صنوف دارای پروانه کسب ثبت شده در سایت ایرانیان اصناف، فرایند برگزاری انتخابات و تشکیل اتحادیه در دستور کار سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار