نماینده اهواز گفت: در جلسه هفته گذشته‌ام با وزیر نیرو بنا شد برخی تعهداتی که تاکنون انجام نشده، دریافت اعتبارات مالی و افزایش منابع تأمین آب آن مناطق پیگیری و حل شود.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکل تأمین آب مناطق روستایی استان خوزستان گفت: در جلسه‌ای که هفته گذشته با وزیر نیرو داشتم، بنا شد برخی تعهداتی که تاکنون انجام نشده، دریافت اعتبارات مالی و افزایش منابع تأمین آب آن مناطق پیگیری و حل شود. بخشی از مشکلات به تأمین آب و بخشی به تقویت ایستگاه پمپاژ تعلق دارد.

وی اضافه کرد: پروژه هایی در سال ۹۶ نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داشت تا آبرسانی و انتقال آب شرب به روستاها و شهرهای خوزستان انجام شود و البته رخ نداده است.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس بیان کرد: مشکل تأمین آب روستایی در کل کشور وجود دارد که متأسفانه ناشی از نبود نگاه متوازن و همچنین بخشی نگری است.

یوسفی تصریح کرد: در برخی استانها از توسعه های زیرساختی فاصله گرفته شده و به سمت توسعه های فرهنگی و اجتماعی رفته اند. در حالی که بسیاری از استان ها مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و مانند آنها در مسائل زیرساختی چون آب و فاضلاب و آب روستایی و... دچار مشکل هستند. این موارد با زیست و اشتغال مردم سر و کار دارد.

وی با ابراز تأسف از عقب ماندگی استان خوزستان به دلیل سوء مدیریت در حوزه های زیرساختی مانند تأمین آب و... اظهار کرد: این استان ۷۰۲ روستای بدون آب داشت. در بخش غیزانیه مشکل آب پایدار و با کیفیت چندین سال باید پیگیری می‌شد که در روزهای اول مجلس یازدهم، با هم افزایی و پیگیری نمایندگان، برای اولین بار نظارت ها از منطقه غیزانیه و استان خوزستان شروع شد. جای تشکر دارد که ۱۲ نماینده برای نخستین بار به خوزستان آمدند.

نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس بیان کرد: مشکل دیگر خشکسالی است که معضل تأمین آب شرب خوزستان را افزوده است. اگرچه این مشکل کلی در کشور به شمار می رود و چون در خوزستان پروژه‌های انتقال آب رخ نداده، این موضوع نمود بیشتری دارد.

یوسفی گفت: برخی از مسئولان محلی و وزارت نیرو علاقه‌مند بودند که پروژه نیمه تمام را افتتاح کنند. من که از روز اول به سرانجام رسیدن موضوع آب شرب را پیگیری می‌کردم، موقع افتتاحیه پروژه یاد شده، حاضر نشدم و گفتم افتتاحیه یعنی باز کردن شیر آب در روستای سودان و روستاهایی که انتهای مسیر هستند. برای یک پروژه سه بار افتتاحیه نمی‌گذارند. تصریح کردم آن پروژه آماده نیست، که البته برخی از دوستان به هر دلیلی برنامه هایی داشتند و علاقمند بودند و اجرایشان کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از کاربران توییتر در پیامی از مشکل تأمین آب منطقه غیزانیه خبر داده و گفته بود «اهالی روستاهای روزنه، هوره سید یوسف، شریفیه، ابوکبیریه، غدیر حبسه و مدینات از بخش غیزانیه و دهستان مشرحات می‌گویند در هفته چند ساعت بیشتر آب ندارند، آن‌هم آب بی‌کیفیت که برای شستشو و احشام استفاده می‌شود».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
اونوقت مسئول عملیاتی عامل اینهمه نارسایی ها در منطقه جنوب را ... الآن مدتی هست که آوردند گذاشتند مسئول اداره " استاندارد " ایران...!!!!!!!!!
آخرین اخبار