رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: اعطای تسهیلات به واحد‌ها و پروژه‌های صنعت و معدن در قالب طرح "تام" براساس برنامه‌های این وزارتخانه عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، داود شهرکی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: براساس تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری بین معاون طرح و برنامه وزارت متبوع، بانک صنعت و معدن و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در راستای حمایت از واحد‌ها و پروژه‌های بخش صنعت و معدن طرح "تام" عملیاتی شد.

وی با بیان اینک سه منبع مشخص مالی که سیاست‌ها و وظایف قانونی دولت برای حمایت از بخش صنعت، معدن و تجارت بوده در سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت افزود: متقاضیان می‌توانند در رابطه با ثبت درخواست در سامانه بهین‌یاب براساس اولویت‌ها و بررسی و تصویب در بانک صنعت و معدن به نشانی http//www.behinyab.ir مراجعه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: پارسال از طریق بند (الف) تبصره (۱۸) حدود ۹ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان به واحد‌های تولیدی تزریق شد همچنین میزان تزریق تسهیلات به واحد‌های تولیدی از طریق ابلاغیه رونق تولید ۲۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحد‌های صادراتی از سال گذشته به عنوان سرمایه در گردش بوده خاطرنشان کرد: در این راستا نیز سه‌هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان به واحد‌های تولیدی با مزیت صادراتی پرداخت شده است.
شهرکی با اشاره به اینکه زمینه‌سازی ورود ۴۲۲ واحد تولیدی جدید سیستان و بلوچستان به بازار سرمایه فراهم شده اظهارداشت: تامین مالی از طریق بازار سرمایه به عنوان استراتژی جدید وزارت صنعت مشخص شده است.

وی با بیان اینکه هشت هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسط واحد‌های صنعتی تاکنون منتشر شده تصریح کرد: ۸۰ درصد ارزش معاملات فیزیکی بورس کالا متعلق به بخش صنعت، معدن و تجارت بوده که سهم بخش یاد شده و پتروشیمی ۷۲ درصد اوراق منتشر شده بوده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار