وزیر نیرو مطرح کرد؛

استمرار بررسی موضوع آلودگی رودخانه ارس

وزیر نیرو با اشاره به آلودگی سال‌های اخیر رودخانه ارس از سوی ارمنستان گفت: این وزارتخانه به طور مستمر و دائمی موضوع آلودگی این رودخانه را بررسی و پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اردکانیان وزیر نیرو گفت: آلودگی رودخانه ارس که ناشی از ورود پساب‌های صنعتی جمهوری ارمنستان است از مسائل بسیار مهم وزارت نیرو و دولت جمهوری اسلامی ایران است که در تمامی اجلاس ها، نشست‌ها و یادداشت تفاهم‌های دوجانبه با این جمهوری مورد تاکید قرار می‌گیرد.

او گفت: وزارت نیرو در سال‌های اخیر با جدیت و اراده محکم در این زمینه ورود پیدا کرده و در نشست‌های دوجانبه به مسئولان مربوطه جمهوری ارمنستان تذکر‌های لازم داده شده است.

وزیر نیرو گفت: بر همین اساس طرف‌های ارمنی نیز به دفعات وعده همکاری و جلوگیری از ورود پساب‌های صنعتی به رودخانه ارس را داده اند و در این زمینه پیشرفت‌هایی نیز صورت گرفته است.

اردکانیان با بیان اینکه اقدامات ارمنستان برای جلوگیری از آلودگی رود ارس هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است، گفت: در هر حال پیگیری‌ها از سوی وزارت نیرو و دولت برای کاهش و از بین بردن آلودگی این رودخانه مهم مرزی ادامه دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مسائل بهداشتی و سلامتی مردم به ویژه مرزنشینان در اولویت است گفت: پیشنهاد مشخص و آشکار ایران به کشور‌های دوست و همسایه، پایبندی به توافقات و اصل اساسی مشارکت در بهره برداری و بهره مندی از رود‌های مرزی است و باید این مساله از سوی سایر کشور‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

او از اهداف مهم برگزاری نشست چهار جانبه پیرامون آلودگی رود ارس را حفظ و مراقبت از کیفیت آب این رود مهم مرزی اعلام کرد و افزود: این رود نقش بسیار مهمی در سلامت مردمان مرزنشین تمامی کشور‌های همسایه دارد.

وزیر نیروی کشورمان صبح امروز سد قیزقلعه سی در شهرستان خداآفرین، سد گردیان در شهرستان جلفا و شبکه پایاب یکانات شهرستان مرند را افتتاح کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.