کاندیدای دوره سیزدهم ریاست جمهوری گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات و حل آن‌ها باید جلوی اشتباه‌های گذشته را بگیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی کاندیدای ریاست جمهوری در دیدار با بخش خصوصی اظهار کرد: من امروز برای دیدار به اتاق بازرگانی نیامده‌ام بلکه برای ارائه برنامه‌های خود و دریافت پیشنهاد و شنیده شدن درد و دل بخش خصوصی به اینجا آمده‌ام.

او افزود: جزو کسانی هستم که طی سالیان گذشته چندین مرتبه نگرانی خود را نسبت به اقتصاد کشور در جایگاه‌های مختلف بیان کرده‌ام، اما هیچ فردی این نگرانی‌ها را گوش نکرد.

کاندیدای دوره سیزدهم ریاست جمهوری بیان کرد: در ماه‌های اجرایی ریاست جمهوری بنده این جایگاه اصلی اتاق بازرگانی و بخش خصوصی را در اقتصاد ایران ثابت خواهم کرد و سهم آن‌ها را افزایش خواهم داد.

رضایی ادامه داد: قطع به یقین یکی از برنامه‌ها و اهداف بزرگ بنده در دوره ریاست جمهوری، مشاوره گرفتن از بخش خصوصی در تمام مسائل اجرایی است.

این کاندیدای ریاست جمهوری ابراز کرد: دهه ۹۰ در ایران دهه فرصت‌های از دست رفته بود. میانگین رشد اقتصاد در این دهه صفر و میانگین رشد تولید ناخالص منفی ۵ درصد بود. در پنجاه سال گذشته برای نخستین مرتبه رخ داده است که استهلاک تولید از درآمد تولید در کشور بیشتر شده است.

رضایی مطرح کرد: طی سال‌های اخیر رشد بخش خصوصی قابل توجه بوده به طوری که تعداد اتاق‌ها و افراد فعال در این بخش افزایش یافته است.

او افزود: اولین قدم این است که جلوی اشتباه را بگیریم و اجازه ندهیم که اشتباه‌های گذشته پیش بیاید؛ چراکه ۴ سال دیگر به اشتباه خواهیم افتاد که این باید از دولت آغاز شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: مانع بزرگ و اصلی که جلوی پیشرفت کشور را می‌گیرد دولت و دولتمردان هستند که باعث اشتباهات می‌شوند و این اشتباهات شامل دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های یک شبه تا تصمیم گیری‌های غلط و جبران ناپذیر می‌شوند.

رضایی بیان کرد: دست دولت در صدور مجوز، اجرا و مسائل پولی و بانکی باید قطع شود، چراکه دولت تنها می‌تواند شتاب دهنده فعالان اقتصادی باشد نه دخالت کننده در امور آنها، که بزرگ‌ترین و بهترین فعالان اقتصادی ایران، فعالان بخش خصوصی هستند.

او عنوان کرد: تنها با اصلاح محیط کسب و کار مشکلات اقتصاد ایران حل نمی‌شود بلکه باید زیر ساخت‌های عمیق‌تر عملیاتی شوند.

بخش خصوصی را به هیئت دولت ثانویه تبدیل می‌کنیم

محسن رضایی در ادامه این دیدار در پاسخ به درخواست‌ها و سوالات فعالان بخش خصوصی ادامه داد: از این پس نمی‌توانیم خود را از جامعه جهانی جدا نگه داریم و باید با احتیاط به سمت جهانی شدن حرکت کنیم.

او اظهار کرد: مشکل ما از بیرون به داخل این است که ایالت متحده و کشور‌های غربی، پیشرفت ایران در منطقه را به نوعی محدود کرده‌اند که البته نتوانسته‌اند آن طور که برنامه ریزی کرده بودند، به اهداف خود برسند.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: در رابطه با روابط بین المللی بر این باور هستم که هم باید دیپلماسی را حفظ کرد و هم میدان پیشرفت را حفظ کرد.

رضایی بیان کرد: اقتصاد شرطی برای بخش خصوصی را خشک خواهم کرد و از هیچ راه و اقدامی که برای اقتصاد کشور مهم باشد، دست نخواهم کشید.

او ابراز کرد: در صورتی که روابط بین المللی ایران اصلاح شود و یک رویکرد صلح سازی با جهان داشته باشیم، آمریکا با میل خود در تهران جلسه خواهد گذاشت.

این کاندیدای ریاست جمهوری تصریح کرد: قطع به یقین به دنبال هیچ نوع جنگی نیستم و از این موضوع به هر نحوی جلوگیری خواهم کرد البته که باید در منطقه اقتدار داشته باشیم که در صلح و آرامش زندگی و پیشرفت کنیم.

رضایی مطرح کرد: اولین گلوگاه فساد در کشور، اختیارات بی حد و اندازه دولت در کشور است. این در حالی است که مقام معظم رهبری چندین مرتبه در خصوص اختیارات دولت تذکر داده‌اند.

او عنوان کرد: مفسدان معلول فساد هستند و برخورد با آن‌ها مشکل را برای مدت کوتاه حل می‌کند؛ پس باید گلوگاه فساد خشک و ریشه کن شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: دولت تنها اختیاری که در بازار‌های کشور باید داشته باشد این است که زمینه رقابت پذیری ایجاد کند و بازار‌های مختلف را حمایت کند.

رضایی اظهار کرد: در سال ۹۹ بیش از ۱۳۸ میلیارد دلار رایانه پنهان در کشور داشتیم که بنده با هدایت این پول پاشی‌ها، به ۴۰ میلیون ایرانی ماهانه ۴۵۰ هزار تومان یارانه نقدی پرداخت خواهم کرد.

او با اشاره به بی ارزش شدن وعده‌ها افزود: من کاملا به وعده‌های خود اشراف دارم و راهکار‌های خود بنده است؛ پس بدون شک می‌توانم آن‌ها را عملیاتی کنم.

این کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: در صورتی که توان بهبود اقتصاد را در خود نمی‌دیدم، جلو نمی‌آمدم. آشنایی کامل به تمام مشکلات اقتصادی دارم و راهکار مقابله با آن‌ها را می‌دانم.

افزایش سالانه ۱۰ درصدی سهم بخش خصوصی از اقتصاد

رضایی تصریح کرد: این وعده از سوی بنده داده می‌شود که سالانه ۱۰ درصد از سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور افزایش یابد.

او ابراز کرد: بخش خصوصی، عشق و زندگی خود را تولید و تجارت می‌داند و بنده با تمام مشکلات و دشمنان این بخش مبارزه خواهم کرد و هیچ وزارتخانه‌ای حق ندارد؛ بدون مشاوره با بخش خصوصی بخشنامه‌ای صادر کند یا تصمیمی بگیرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری مطرح کرد: بخش خصوصی به هیئت دولت ثانویه تبدیل می‌شود و تا این حد جایگاه بخش خصوصی را افزایش خواهیم داد.

رضایی عنوان کرد: با تمام این تفاسیر، اما مطالبات و توقعات ریاست جمهوری از بخش خصوصی افزایش خواهد یافت و نظارت‌ها از عملکرد بخش خصوصی باید به حد عالی برسد.

او افزود: حدود ۹۰ درصد از کد‌های بورسی کمتر از ۵ میلیون تومان سرمایه در این بازار دارند و تعداد بسیار زیادی از افرادی که در تیر و مرداد ماه سال گذشته وارد بازار بورس شدند، ضرر کردند و از سوی این بازار سیلی محکمی خوردند.

این کاندیدای ریاست جمهوری اظهار کرد: ثبات نرخ ارز مهم‌تر از تعیین نرخ آن است که این مهم با تنها یک سیاست گذاری ارزی صحیح امکان‌پذیر است.

رضایی در پایان گفت: پول قوی با برابری نرخ ارز دو موضوع کاملا متفاوت است که در دوره ریاست جمهوری بنده، قدرت پول ایران به سومین پول قوی منطقه خواهد شد و این موضوع با نرخ برابری ارز متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
آقا
نقشه برجام های دیگر ، مثل FATF هرگز... .
والسلام
جانم فدای رهبر
آخرین اخبار