محمدرضا غلامزاده گفت: ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش بیمه کشاورزان هستند که در مقایسه با میانگین کشور در وضعیت بهتری قرار داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش بیمه این صندوق هستند که در مقایسه با میانگین کشور در وضعیت بهتری قرار داریم.


بیشتر بخوانید 


محمدرضا غلامزاده از پرداخت مستمری برای ۲ هزار و ۶۵۰ نفر در استان خبر داد و گفت: ۱۸۰ هزار نفر مشمول این بیمه هستند که ۱۴۴ هزار نفر در روستا و مابقی در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر ساکنند.

او افزود: حدود ۷ هزار نفر ثبت‌نام اولیه خود را انجام دادند، اما هنوز واریز وجه برای برقراری بیمه نداشتند.

به گفته غلام زاده در دو سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر به مجموعه بیمه‌شدگان استان افزوده شده که از این نظر در رتبه چهارم کشور قرار داریم.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر استان ضریب نفوذ بیمه روستاییان را در کشور ۲۱ درصد عنوان کرد و بیان داشت: این عدد در استان خراسان شمالی بیش از ۳۳ درصد است.

غلام‌زاده گفت: پارسال سهمیه استان برای حمایت‌های دولتی ۵ هزار و ۳۳۰ نفر بود، اما با رایزنی‌های انجام شده بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر را بیمه کردیم، اما امسال توانستیم سهمیه موافقت شده را به ۱۳ هزار و ۷۸۰ نفر افزایش دهیم.

او گفت: ۱۸ درصد از فعالان این صندوق بیمه در کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، اما این عدد در خراسان شمالی بیش از ۲۰ درصد است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.