رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم رونمایی از آزمایشگاه ارزیابی محصولات امنیت فضای مجازی از اقدامات این سازمان در حوزه امنیت سایبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از آزمایشگاه ارزیابی عملکردی و کیفی محصولات امنیت فضای مجازی امروز سه شنبه یازدهم خردادماه سال جاری و با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، برخی از مدیران حوزه فناوری اطلاعات و تنی چند از اصحاب رسانه، به صورت برخط برگزار شد.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ابتدای این مراسم، گفت: نکته‌ای که قابل توجه است همکاری بین نهاد دانشگاه و نهاد صنعت است. پژوهشگاه ارتباطات نهاد پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات است که در کنار سایر نهاد‌های این حوزه حضور دارد.

معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد: این پژوهشگاه به عنوان حامی در کنار مجموعه اقداماتی که سایر نهاد‌های حوزه فناوری اطلاعات انجام داده‌اند، بوده است؛ به عنوان مثال در بحث اینترنت اشیاء و پروژه آتش سوزی جنگل‌های گیلان، همراه بخش خصوصی از این پروژه حمایت کرده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: موضوع امنیت حائز اهمیت است و نیازمند پژوهش‌های مختلف است. یکی از مهمترین مسئولیت‌های سازمان‌های دولتی ایجاد استانداردهاست و همچنین زمینه‌ای را فراهم سازند تا آزمایشگاه‌های مختلف آن را عملی کنند.

ناظمی، ادامه داد: سه گواهی با همکاری مرکز افتا، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان پدافند غیرعامل انجام شده که باعث کاهش هزینه‌ها شده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: یکی از راهبرد‌های اصلی سازمان فناوری اطلاعات این است که به جای مجری بودن، خلق بازار در حوزه امنیت کرده است؛ شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های زایشی و خدمات امنیت سایبری به استارت‌آپ‌ها در قالب بوم واره انجام شده است و همچنین شاهد رقابت چند بخش خصوصی در حوزه هکر‌های کلاه سفید هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.