معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، از ایجاد کتابخانه در منطقه ۳۸ شهرک منظریه شهرکرد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید نظری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است چرا که کتابخانه فرهنگ‌ساز است و حمایت از آن می‌تواند در ارتقا شاخصه‌های فرهنگی در جامعه اثرگذار باشد.

او افزود: حمایت از کتاب و کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ارتقای فرهنگی در جوامع است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ایجاد کتابخانه در شهرک‌های تازه تاسیس شهری استان به ویژه منطقه ۳۸ منظریه شهرکرد انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


نظری اضافه کرد: با توجه با بافت جمعیتی، وجود خرده فرهنگ‌های مختلف و ضرورت ایجاد مراکز خدماتی مختلف در شهرک‌های تازه تأسیس، لازم است برای راه‌اندازی کتابخانه اقدامات مؤثرتری انجام شود.

او اظهار داشت: توزیع متوازن امکانات کتابخانه‌ای در مناطق مختلف نیازمند اختصاص اعتبارات است که امید می‌رود با رویکرد جدید اعتباری و حمایت از این حوزه، شرایط برای توسعه کتابخانه‌ها در تمامی مناطق فراهم شود.

نظری تصریح کرد: برای راه‌اندازی کتابخانه در شهر‌های بدون کتابخانه اولویت‌هایی در نظر گرفته شده است به‌طوری که پارسال سه کتابخانه در شهر‌های هارونی، نافچ و پردنجان گشایش یافت و امسال نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو کتابخانه در شهر‌های پردنجان و نافچ راه‌اندازی می‌شود.

او ادامه داد: عملیات عمرانی ساختمان کتابخانه روستای آورگان در شهرستان بروجن نیز در حال انجام است و به زودی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار