مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: عملیات مکانیزه برداشت جو در سطح ۱۲ هزار هکتار جو آبی و اراضی کشاورزی در مشهد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید خوش قامت مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت جو قرارگرفته است (۱۲ هزار هکتار جو آبی و ۸۵۰۰ هزار هکتار جو دیم) که بدلیل عدم بارندگی مناسب برداشت دیم نداریم و پیش بینی می‌شود که انشاالله بیش از سی و چهار هزارتن برداشت جو از این سطح را داشته باشیم.

او افزود: ارقام کشت شده در سطح مشهد عمدتا رقم یوسف، بهمن، جلگه، ریحان، می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: بیش از صد دستگاه کمباین کار برداشت جو در مشهد عهده دار هستند که در این رابطه اکیپ‌های برداشت، متشکل از کارشناسان مجرب مستقر در مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه مشهد بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند.

سعید خوش قامت بیان کرد: هرساله با آغاز فصل برداشت غلات، در نشستی که با کمباین داران منطقه انجام می‌گیرد، نرخ برداشت انواع کمباین در هر هکتار مشخص می‌گردد.

او تصریح کرد: مشهد با داشتن بیش از صد کمباین یکی از شهرستان‌های برتر خراسان رضوی از نظر تعداد کمباین می‌باشد و درحال حاضر بیش از ۹۵ درصدبرداشت غلات این شهرستان به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به تامین سوخت کمباین‌های برداشت غلات تاکید کرد: سهمیه سوخت این کمباین ها‌ی بومی به صورت ماهیانه و کمباین‌های مهاجر ۱۵ روزه تامین می‌گردد به صورتی که برای کمباین‌های سبک مثل جاندیر ۹۵۵ و جاندیر ۱۰۵۵، ۶۰۰۰ لیتر در ماه وبرای کمباین‌های نیمه سنگین و سنگین مثل کمباین‌های نیوهلند، سمپو و کلاس مدیوم ۳۱۰ وهمچنین جاندیر ۱۱۶۵، ۹۰۰۰ لیتر درنظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ مشهد رتبه سوم در تولید محصول جو در خراسان رضوی را دارا می‌باشد

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.