مهم‌ترین حوادث امروز، چهارشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۰ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان در روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۰ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

دستگیری سارق مامورنما در دهدز

سرهنگ حجت سفیدپوست فرمانده انتظامی ایذه گفت: در پی تماس شهروندان مبنی بر اینکه فردی مشکوک به عنوان مامور اقدام به اخاذی با قول تهیه گواهینامه رانندگی می‌کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران پلیس پاسگاه دهدز با انجام اقدامات تخصصی ضمن شناسایی متهم دریافتند که فرد مزبور با جلوه دادن خود به عنوان مامور راهنمایی و رانندگی، قصد اخاذی از شهروندان را داشته که با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب راهی زندان شد، اما از شهروندان خواهشمندیم در صورت مواجه شدن با چنین مواردی ابتدا از آنان کارت شناسایی درخواست کرده و مندرجات روی کارت را دقیقا بررسی کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف زغال قاچاق در اندیکا

سرهنگ منصور نجفی‌نیا فرمانده انتظامی اندیکا بیان داشت: ماموران انتظامی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی ۲ نفر عامل آ تهیه زغال قاچاق را شناسایی و دستگیر کردند و در بازرسی بعمل آمده مقدار ۸۰۰ کیلوگرم زغال چوب بلوط که طبق نظر کارشناسان ارزش آن ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برآورد شده، کشف شد.

او افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

اعتراف سارقان به ۱۷ فقره سرقت در شوش

سرهنگ سهراب حسین نژاد رئیس پلیس آگاهی خوزستان اظهار کرد: به منظور پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در شوش، ماموران پلیس آگاهی با انجام کار اطلاعاتی و اقدامات تخصصی هویت ۷ سارق حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۲ دستگاه موتورسیکلت و مقادیری مواد مخدر کشف شد، ادامه داد: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۷ فقره انواع سرقت اعتراف کردند و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

برق دستبند بر دستان باند سارقان حرفه‌ای در ماهشهر

سرهنگ رضا پاپی فرمانده انتطامی ماهشهر بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منازل نیمه کاره در نقاط مختلف شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و مأموران انتظامی با کار اطلاعاتی باند ۳ نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او به اعتراف متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۸ فقره سرقت از قبیل؛ ۱۴ فقره سرقت منازل نیمه کاره و ۴ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

توقف محموله تریاک در ایستگاه پلیس بهبهان

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان گفت: به منظور اجرای طرح برخورد با عناصر اصلی توزیع مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتی از عبور یک محموله مواد مخدر در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند و ماموران پلیس با رصد دقیق اطلاعاتی یک دستگاه پژو ۴۰۵ حامل موادمخدر را شناسایی و طی یک عملیاتی آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار ۲۲ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، ادامه داد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

کشف ۸ دستگاه ماینر قاچاق در شوش

سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده انتظامی شوش بیان کرد: ماموران پاسگاه "سید عباس" این شهرستان با اقدامات اطلاعاتی فردی که اقدام به نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق می‌کرد، را شناسایی و دستگیری آن را در دستور کار خود قرار دادند و ماموران پلیس با هماهنگی مرجع قضائی از محل بازرسی و تعداد ۸ دستگاه ماینر قاچاق کشف کردند.

او با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شد، اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

دستگیری سارق حرفه‎ای موتورسیکلت در اهواز

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در برخی مناطق شهری، بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران کلانتری ۲۱ با انجام تحقیقات پلیسی سارق مزبور را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد، ادامه داد: متهم در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده و تحویل به مرجع قضائی با قرار مناسب روانه زندان شد.

محموله کالای قاچاق در بن بست پلیس ماهشهر

سرهنگ سعید شعبان رئیس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان اظهار کرد: به منظور حمایت از تولید و مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ماهشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی ۲ دستگاه پژو ۴۰۵، یک دستگاه پژو پارس و یک دستگاه پراید حامل کالای قاچاق را در محور مواصلاتی "ماهشهر _ اهواز" شناسایی و متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از بار خودرو‌های توقیفی تعداد ۲۷ دستگاه زودپز خارجی، ۱۴ کیسه گردو خارجی، ۱۱ دستگاه تلویزیون و ۱۰۰ عدد هدفون قاچاق فاقد مجوز گمرکی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه را بالغ بر ۵ میلیارد ریال برآورد کردند و ۴ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.