تجهیز بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی به سیستم‌های آبیاری نوین

از ابتدای امسال، ۶۶۸ هکتار زمین کشاورزی در خراسان جنوبی به تجهیزات نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمدی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۶۶۸ هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز امسال به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده است.

او افزود: بیشترین اراضی مجهز شده به سیستم آبیاری نوین از آغاز امسال در خراسان جنوبی با ۱۳۶ هکتار مربوط به شهرستان سربیشه است.

محمدی اظهار کرد: خراسان جنوبی ۱۵۰ هزار هکتار اراضی باغی و زارعی دارد که هم اکنون بیش از ۲۱ درصد آن مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه پارسال ۲۴ میلیارد و ۶۶۱ میلیون تومان اعتبار بلاعوض دولتی برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به خراسان جنوبی تخصیص داده شده است، تصریح کرد: به ازای اجرای هر هکتار آبیاری کم فشار، حداکثر ۹ میلیون تومان و برای اجرای هر هکتار سیستم آبیاری تحت فشار حداکثر ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود.

 او ادامه داد: خراسان جنوبی امسال موفق به کسب رتبه پنجم در زمینه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و کسب رتبه اول با سطح ۱۲ هزار و ۳۹۱ هکتار در زمینه پروژه‌های در حال اجرا در کشور شده است.

انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار