یک قانونگذار دموکرات خواستار ارسال واکسن کووید ۱۹ به کشور‌های متحد آمریکا به جای ایران شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تد لو، قانونگذار دموکرات آمریکایی خواستار توزیع جهانی واکسن کرونا از سوی خود واشنگتن شد.

بر این اساس، لو در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: من به شدت مخالف رویکرد دولت بایدن در توزیع جهانی واکسن کرونا هستم. ما در ابتدا باید به متحدانمان کمک کنیم نه اینکه به طرف ثالثی اجازه تصمیم گیری درباره توزیع واکسن کرونا را بدهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که واکسن کرونای کافی در جهان وجود ندارد، آیا در ابتدا باید به ایران کمک کرد یا هند؟ معلوم است که باید در ابتدا به هند (به عنوان متحد آمریکا) کمک شود.

این نماینده دموکرات در پیامی دیگر افزود همانگونه که ما در ابتدا اولویت واکسیناسیون در برابر کووید ۱۹ را به شهروندان آمریکایی دادیم، باید در ابتدا واکسن‌های مازاد خود را در اختیار متحدانمان قرار دهیم.

پیش‌تر دولت بایدن مدعی شده بود حاضر به ارسال میلیون‌ها دوز از واکسن کرونا به سایر کشور‌های جهان است. برنامه کوواکس وابسته به سازمان جهانی بهداشت به دنبال توزیع عادلانه واکسن کووید ۱۹ در جهان است.

با این حال، مقامات آمریکایی در ابتدا با رویکردی خودخواهانه مانع از صادرات واکسن سه غول داروسازی آمریکا شامل فایزر، جانسون اند جانسون، و مدرنا به دیگر کشور‌ها شدند. با پیشرفت واکسیناسیون در این کشور، حال مقامات سیاسی واشنگتن می‌خواهند در ابتدا این واکسن را تنها در اختیار متحدان خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
حالا مگه به ايران چيزي دادن اين داره خودشو ميكشه!
آخرین اخبار