یمنی‌ها پس از راهپیمایی علیه مستکبران در شهر صعده، در بیانیه‌ای تاکید کردند که یمن بخشی از محور حمایت از قدس است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین، یمنی‌ها در راهپیمایی بزرگ روز «فریاد بر سر مستکبران» در صعده بر سر دادن شعار کرامت و آزادی در برابر سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

در بیانیه این راهپیمایی، از همه مسلمانان خواسته شده است تا کالا‌ها و محصولات آمریکایی را تحریم کنند.

یمنی‌ها همچنین اعلام کردند: آن‌ها بخشی از معادله‌ای هستند که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان اعلام و تاکید کرد که تهدید قدس به معنای درگرفتن جنگی منطقه‌ای است.

شمار زیادی از مردم یمن ظهر امروز راهپیمایی گسترده‌ای در سالروز «فریاد بر سر مستکبران» در شهر صعده حضور داشتند.

عبد الملک بدر الدین الحوثی، دبیر کل جنبش انصارالله یمن نیز روز گذشته در سخنرانی خود به مناسبت سالروز فریاد در برابر مستکبران بر ادامه مقاومت تا شکست کامل نیرو‌های آل سعود و متحدانش تاکید کرد.

او گفت: شعار فریاد در برابر مستکبران در سال ۲۰۰۲ میلادی به موازات دعوت‌ها برای تحریم کالا‌های آمریکایی گسترش یافت. آمریکایی‌ها حوادث یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی را به وجود آوردند تا بر سرنوشت و ثروت‌های کشور‌های عربی و اسلامی مسلط شوند. آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در آن مرحله برای محو هویت عربی و اسلامی تلاش کردند.

از سال ۲۰۱۵ عربستان و امارات با حمایت نظامی و اطلاعاتی آمریکا و غرب و با هدف حمایت از دولت مستعفی منصور هادی جنگی خونبار را در یمن به راه انداخته‌اند که نتیجه‌ای جز رقم زدن یک فاجعه انسانی بی سابقه در یمن نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار