وزارت دفاع ترکیه کشته شدن ۳ نظامی این کشور در شهر عفرین سوریه را تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت دفاع ترکیه کشته شدن یک افسر و دو نظامی دیگر ارتش ترکیه در عفرین را تایید کرد. این وزارتخانه اعلام کرد این افراد در حمله به یک پایگاه نظامی در حومه عفرین در شمال سوریه کشته شدند.

از سوی دیگر، ارتش ترکیه نیز مناطق استقرار عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در روستا‌های حومه شمالی حلب را زیر آتش سنگین توپخانه خود قرار داد.

در فروردین ماه نیز، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن دو نظامی این کشور در حمله به شهر عفرین سوریه خبر داده بود. اسفندماه سال گذشته نیز در حمله راکتی اعضای گروه تروریستی موسوم به نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) به شهر عفرین (تحت سیطره گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه) در حومه حلب سوریه دستکم ۶ نفر زخمی شدند.

عفرین در شمال شرق سوریه به مدت سه سال است که توسط نیرو‌های اشغالگر ترکیه و گروهک‌های تروریستی وابسته این کشور اشغال شده است. این اقدام ترکیه باعث آوارگی هزاران نفر از اهالی شهر عفرین شده است که در شرایطی بسیار وخیمی زندگی می‌کنند. با توجه به اینکه شهروندان عفرین مجبورند در اردوگاه‌ها زندگی کنند اوضاع این آوارگان به سبب کمبود خدمات و امکانات و نبود سازمان‌های بین المللی و انسانی در این اردوگاه‌ها سال به سال بدتر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار