عضو شورای عالی سیاسی یمن از مواضع شورای امنیت به دلیل جلوگیری از فروش نفت نفتکش صافر انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون الجزیره، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن شورای امنیت سازمان ملل متحد را مسئول بروز فاجعه انسانی در یمن دانست.

بر این اساس، محمد علی الحوثی با انتقاد از مواضع شورای امنیت سازمان ملل متحد، این شورا را متهم کرد کشور‌های عضو ائتلاف را به دلیل ممانعت از فروش نفت موجود در نفتکش صافر (نفتکش فرسوده‌ای که چند سالی در ساحل یمن رها شده و هر لحظه ممکن است نشت نفت موجود در آن، سبب فاجعه زیست محیطی و انسانی شود) مجرم نمی‌داند.

وی از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست سازمان ملل متحد را ملزم کند با هدف جلوگیری از نشت نفت از این نفتکش که چند سالی است نزدیک بندر حدیده لنگر انداخته است، توافق موجود را عملی سازد.

الحوثی افزود: کشور‌های عضو ائتلاف اجازه نمی‌دهند توافق به عمل آمده درباره تعمیر و نگهداری نفتکش صافر اجرایی شود و به همین دلیل به نوعی به شکست ماموریت فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن تاکید دارند.

در همین حال، رئیس هیات نظارت بر اجرای توافقنامه مراقبت از نفتکش صافر در دولت صنعا در واکنش به مواضع سازمان ملل در این باره گفته بود: مواضع سازمان ملل در مورد نفتکش صافر نادرست است و در چارچوب سیاست انحراف افکار عمومی صورت گرفته است.

وی همچنین مواضع سازمان ملل را گمراه سازی بین المللی و اطلاعات نادرست رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: دولت صنعا هیچگاه تعمیر و نگهداری کامل نفتکش را خواستار نشده است و ادعا‌های سازمان ملل نادرست است.

سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی یمن مهرماه سال گذشته برای تعمیر فوری نفتکش "صافر" در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کرده بودند. نفتکش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار