البخیتی: ورود به گفتگوهای صلح منوط به توقف حملات به یمن است

عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن اعلام کرد برای ورود صنعا به گفتگوها‏، نمی‌پذیریم که زیر بمباران و محاصره باشیم و در عین حال از مذاکره صحبت کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از تلویزیون الجزیره، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن از آمادگی مشروط صنعا برای گفتگو خبر داد.

او برای ورود صنعا به گفتگو‌ها جهت حل بحران، شرط خروج نیرو‌های بیگانه از یمن یا توقف حملات و محاصره علیه یمن را مطرح کرد.

البخیتی افزود: ما خواستار پیوستن به مذاکراتیم، اما درست نیست در شرایطی که تجاوز و محاصره ادامه دارد به مذاکرات بپیوندیم، این کار قابل قبول نیست، اگر بر اساس آنچه که می‌گویند خواستار آغاز مذاکراتند سزاوار است تجاوز علیه یمن را متوقف کنند و به محاصره کشور پایان دهند، زیرا درست نیست که ما زیر بمباران و محاصره، وارد گفتگو شویم.

او تصریح کرد: آنان گزینه یمن را رد می‌کنند، گزینه اول ما توقف تجاوز، پایان دادن به محاصره و عقب نشینی از یمن است که این راه حل نهایی است یا آنکه به تجاوز و محاصره پایان دهند تا مذاکرات برای رسیدن به راه حل آغاز شود.

گفتنی است عضو شورای سیاسی جنبش «انصارالله» یمن پیشتر به طرح ادعایی عربستان برای برقراری آتش بس در این کشور واکنش نشان داد.

او گفته بود عربستان سعودی با طرح اخیر خود برای آتش بس به دنبال دور زدن مسیر صلح بوده و قصد دارد قیمومیت را بر یمن تحمیل کند. این هدف سعودی‌ها از طرح موسوم به صلح است.

در همین راستا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصار الله یمن هم اعلام کرد که عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد.

عربستان در بیش از شش سال جنگ و محاصره یمن، میلیون‌ها یمنی را آواره، هزاران غیرنظامی بی‌گناه را هدف قرار داده و زیر ساخت‌های این کشور را ویران کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار