معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان گفت: زیر ساخت های بوستان جنگلی ۲۵۰ هکتاری اکباتان واقع در سد اکباتان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، امیر فتحیان نسب، معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان گفت: شهر همدان به دلیل داشتن ظرفیت گردشگری در روز‌های تعطیلات نیاز به فضایی برای اقامت و تفریح مسافران در خارج شهر داشت که بتواند این سرریز جمعیت را پوشش دهد.

او افزود: پیوست‌های مختلفی از جمله پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی در حال انجام است که این طرح را متمایز نموده است.

فتحیان نسب گفت: تمام ظرفیت‌ها و نیاز‌های یک مجموعه تفریحی شامل مراکز اقامتی و تفریحی، دید و منظر و درختکاری در این طرح پیش بینی شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان افزود: یکی از اهداف ساخت بوستان جنگلی هگمتانه، کاهش بار ترافیکی منطقه جنوب شهر به ویژه در روز‌های تعطیل در محدوده گنجنامه و بلوار ارم است.

او یکی از مشکلات شهری در همه گیری ویروس کرونا را کمبود‌های فضای سبز و تفریحی دانست و گفت: به علت فراهم نشدن شرایط رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مجبور به تعطیلی بوستان‌ها در پیک همه گیری ویروس کرونا شدیم.

فتحیان نسب بیان کرد: بوستان ۲۵۰ هکتاری جنگلی اکباتان این ظرفیت را داراست که مردم فارغ از ترافیک شهری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حتی در شرایط گسترش ویروس کرونا در آن حضور پیدا کنند و بتوانند از فضای سبز و مفرح بهره‌مند شوند.

او گفت: با انجام زیرساخت‌های لازم، شهرداری آماده پذیرش و جذب سرمایه‌گذار در راستای پیشبرد بهتر و سریع‌تر بهره برداری از این بوستان است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.