در این بسته خبری آخرین اخبار از انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان مهاباد را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در بسته امروز، دوشنبه ۱۷ خبر‌های انتخاباتی شورای شهر و روستای شهرستان مهاباد را می‌خوانید.

انتخابات شورای شهر و روستا یکی از مهم‌ترین انتخابات در هر شهر و روستا است که ۴ سال یک بار برگزار شده و مردم هر استان با حضور در صندوق‌های رای وضعیت عمرانی و شهری خودشان را تغییر می‌دهند.

ممنوعیت تبلیغات پیش از موعد داوطلبان شوراها

عارف خدرلو فرماندار مهاباد اظهار داشت: کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده تا زمان شروع قانونی تبلیغات انتخابات حق هیچگونه تبلیغی در فضای مجازی و غیرمجازی اعم از دیوار نویسی، چاپ بنر، پوستر، تراکت و سایر اقداماتی را که به نوعی تبلیغات محسوب می‌شود، ندارند. ممنوعیت تبلیغات پیش از موعد داوطلبان شورا‌ها

خدرلو با بیان اینکه تجمع و گردهمایی برای سخنرانی در منازل هم برای تبلیغ انتخاباتی با توجه به وضعیت مقابله با کرونا ممنوع است، افزود: کاندیدا‌ها طی یک زمانبندی مشخص مجاز به انجام تبلیغات انتخاباتی هستند و حتما باید بر اساس آن عمل کنند.

او تاکید کرد: هرگونه تبلیغات زود هنگام توسط هیات بازرسی رصد و به مراجع مربوطه اطلاع رسانی می‌شود.

تبلیغات انتخاباتی داوطلبان شورا‌ها از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود

سلیمان پاکزاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان مهاباد گفت: زمان قانونی تبلیغات انتخابات شورا‌های اسلامی از ۲۰ خرداد ماه به مدت یک هفته با تمرکز بر فضای مجازی خواهد بود و پیش از این تاریخ هرگونه تحرک تبلیغاتی تخلف انتخاباتی تلقی می‌شود.

او با اشاره به اینکه انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد زیر نظر شش کمیته تخصصی برگزار می‌شود، افزود: تکالیف و وظایف قانونی این کمیته‌های ششگانه برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و قانونمدار، تبیین شده است.

پاکزاد تصریح کرد:  این کمیته‌ها شامل تبلیغات، اطلاع رسانی و فضای مجازی، فناوری اطلاعات، دستورالعمل‌های بهداشتی، حراست و استعلامات، پشتیبانی و اجرایی و امنیتی است.

تبلیغات نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا از بیستم تا بیست و ششم خرداد ماه به مدت یک هفته خواهد بود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.