سرهنگ کهزادی از ترخیص خودرو‌های رسوبی و غیر رسوبی موجود در پارکینگ‌های استان ایلام از ۱۷ خرداد ماه امسال خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در راستای دستور فرمانده محترم ناجا مبنی بر تحویل هرچه سریعتر خودرو‌های توقیفی به مردم و به جهت جلوگیری از ضرور و زیان اموال عمومی و انباشت خودرو‌های رسوبی و غیر رسوبی در توقفگاه ، دستورالعملی در این خصوص تهیه و جهت اجرا به پلیس راهور استان‌ها ابلاغ شده است.

او در اتباط با جرئیات این خبر افزود: براساس این دستورالعمل مالکان وسایل نقلیه توقیفی می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی و اسناد وسیله نقلیه خود به پلیس +۱۰ و در صورت لزوم به یگان توقیف کننده مراجعه و درخواست ترخیص وسیله نقلیه خود را ثبت و تسلیم مرجع خواهان کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام به الزامی بودن مدارک مورد نیاز جهت ترخیص اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر حضور مالک و متصرف قانونی و کارت ملی معتبر، ارائه مدارک خودرو شامل سند مالکیت (برگ سبز)، کارت، سند کارخانه سازنده و بیمه نامه شخص ثالث الزامی می‌باشد.

او در خصوص سایر امتیازات در نظر گرفته شده برای صاحبان خودرو‌های رسوبی مطرح کرد: خودرو‌هایی که فاقد بیمه نامه شخص و همچنین فاقد گواهینامه رانندگی باشند می‌توانند با سپردن تعهد نامه مبنی برعدم استفاده تا زمان اخذ بیمه نامه شخص ثالث و یا معرفی فرد دارنده گواهینامه، نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

او بیان کرد: مالک و نماینده قانونی در زمان ترخیص ملزم به پرداخت کلیه هزینه قانونی شامل اصل جریمه‌های رانندگی و همین طور هزینه انتقال و پارکینگ برابر تعرفه سال ۹۴ می‌باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با اشاره به اینکه مدت اجرای این طرح محدود و از تاریخ اعلامی به مدت ۲ ماه می‌باشد از مالکان خودرو‌های رسوبی خواست به منظور بهره مندی از مزایای این طرح هرچه سریعتر جهت ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند.

او مطرح کرد: این طرح فقط خودرو‌هایی را شامل می‌شود که قبل از اسفند سال ۹۹ توقیف شدند و فاقد دستور قضائی و شاکی خصوصی هستند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.