مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۴۰ آموزشگاه مهارتی فاقد مجوز در استان شناسایی و به آن‌ها برای دریافت مجوز تذکر داده شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محسن مددی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزشگاه مهارتی فاقد مجوز در استان شناسایی و به آن‌ها برای دریافت مجوز تذکر داده شده است، گفت: در صورت عدم تمکین این آموزشگاه‌ها از مقررات و دریافت مجوز‌های قانونی از فعالیت آن‌ها با همکاری پلیس اماکن جلوگیری می‌شود و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه متولی ارایه اموزش مهارتی در جامعه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است، افزود: آموزش‌ها و مدارکی که آموزشگاه‌های فاقد مجوز به مهارت جویان ارایه می‌دهند فاقد ارزش گذاری و اعتبار در مراجع قانونی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همچنین با اشاره به تحقق ۵۵ درصدی برنامه‌های آموزشی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای قزوین در سال گذشته، گفت: ۱۲۰ آموزشگاه معادل حدود ۷۰ درصد آموزشگاه‌های خصوصی مهارتی این استان تاکنون به میزان حدود یک میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت کروما دریافت کرده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: برای سال جاری نیز برای ۱۱۰ آموزشگاه خصوصی تسهیلات ارزان قیمت به میزان یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با وجود کرونا آموزش مهارتی در قزوین تعطیل نشده است، افزود: در سال گذشته با وجود شیوع کرونا با تلاش همکاران و مربیان خود موفق به تحقق ۹۵ درصدی برنامه‌های آموزشی خود شدیم.

مددی افزود: در سال جاری در کنار توانمندسازی مهارتی اقشار مختلف، توسعه مهارت‌های بین المللی برای آموزش به مهارت جویان خارجی با همکاری اتاق بازرگانی قزوین در کنار آموزش غذا‌های بین المللی با حضور مدرسان خارجی پیش بینی شده است.

این مسوول ارایه مهارت‌های آموزشی به بخش صنایع و کشاورزی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این خصوص را از اواویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: در همین راستا سال گذشته مجوز راه اندازی ۱۵ مرکز آموزش مهارتی جوار کارگاهی برای صنایع استان قزوین صادر شد.

مددی خاطرنشان کرد: امسال درنظر داریم تعداد کارگاه‌های آموزشی جوار صنایع در استان قزوین را به ۴۰ تا ۵۰ مورد افزایش دهیم تا از ظرفیت واحد‌های تولیدی برای آموزش شاغلان و جویندگان کار و تربیت نیروی ماهر بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی افزود: واحد‌های تولیدی که در حوزه ارایه آموزش‌های مهارتی با ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند براساس قانون امتیازاتی از جمله معافیت مالیاتی بهره مند می‌شوند.

مددی افزود: توسعه آموزش‌های مهارتی در سکونتگاه‌های غیررسمی و روستا‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها از دیگر اولویت‌های ماست و بر این اساس مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای با اولویت تاسیس در این مناطق صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همچنین اظهار داشت: در حال حاضر آموزش مهارتی به عشایر این استان را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه با دانشگاه‌های استان تعامل بسیار خوبی داریم، افزود: در قالب تفاهم نامه‌های همکاری درصدد توسعه آموزش‌های مهارتی بین دانشجویان هستیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همچنین از توجه این دستگاه به ارایه آموزش‌های مهارتی برای معلولان و نابینایان خبر داد و گفت: سهم خوبی از آموزش‌های مهارتی استان به این قشر اختصاص یافته است.

مددی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به راه اندازی اولین مرکز آموزش مهارتی غیرحضوری استان قزوین در سال گذشته در محمدیه اشاره کرد و افزود: این مساله در دوران کرونا موجب شد تا مهارت آموزان بدون نیاز به مراجعه حضوری و در خانه‌های خود آموزش‌های مهارتی مورد نظر را فرابگیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همچنین از اختصاص دو و نیم میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: به عنوان نمونه سه کارگاه گلخانه هوشمند در خوزنین، تولید کفش در دانسفهان و تعمیر موتورسیکلت در تاکستان با استفاده از این اعتبارات ایجاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار