یک نماینده پارلمان عراق اعلام کرد سفارت آمریکا در بغداد فهرستی از اسامی فرماندهان الحشد الشعبی و مقاومت را برای هدف قرار دادن آنها تهیه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق اعلام کرد سفارت آمریکا در بغداد فهرستی از اسامی فرماندهان الحشد الشعبی و مقاومت را برای هدف قرار دادن آنها تهیه کرده است.

به گفته عبدالامیر تعیبان الدبی، نماینده پارلمان عراق این هدف‌ قرار دادن گاهی با پاکسازی و ترور آنها و گاهی با بازداشت صورت خواهد گرفت.

او افزود: آمریکا از قدرت الحشد الشعبی که مقابل طرح‌های ویرانگر آن در عراق ایستاده، هراس دارد و این در حالی است که سفارت آمریکا به منبع کلیه مشکلات و بحران‌های عراق تبدیل شده است.

پنجم خرداد نیرو‌های ویژه بغداد با یک حکم حکومتی «قاسم مصلح»، فرمانده الحشد الشعبی را بازداشت کردند. منابع مطلع عراقی گفته‌اند مصلح به منطقه «الدوره» بغداد منتقل شده است و عملیات بازداشت نیز به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور بوده است. 

مصلح از اولین فرماندهان الحشد الشعبی است که برای مبارزه با داعش اقدام کرد و دشمن درجه یک داعش در الانبار حساب می‌شود. چندین بار نیز نظامیان آمریکایی از دولت عراق خواسته بودند فرماندهی مصلح را از مرز عراق با سوریه به مکانی دیگر منتقل کند.


بیشتر بخوانید:

بازداشت فرمانده الحشد الشعبی در بغداد


روزنامه نیویورک تایمز پیش از این در گزارشی نوشت: آمریکا قدرت رو به افزایشی که پایگاه‌های مخفی و حساسش را در عراق تهدید می‌کند، به خوبی درک کرده و از این قدرت به شدت ترسیده است.

نیویورک تایمز در این گزارش اعلام کرد از اواخر سال ۲۰۱۹ نیرو‌های عراقی نزدیک به ۳۰۰ عملیات علیه نظامیان آمریکا انجام داده‌اند که موجب کشته شدن ۴ نیروی آمریکایی و ۲۵ تن از سربازانی که با ملیت‌های مختلف در ارتش آمریکا خدمت می‌کنند شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
صحنه های تاریخی اشغال جاسوسخانه آمریکا در ایران باید از طریق ماهواره برای مردم عراق پخش شود تا بدانند چکار باید بکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
برای تهدید و تطمیع برای ادامه بودنشانست!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
میخواند یکی یکی ترورشون کنند
آخرین اخبار