معاون حقوقی و بین المللی وزارت خارجه با مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه با مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن که بزودی به سمت معاون دبیرکل در امور بشردوستانه منصوب می‌شود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار بهاروند ضمن تبریک سمت جدید گریفیتس، بر اهمیت کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در مناطق درگیری بویژه در یمن، سوریه، افغانستان و عراق و بدون توجه به ملاحظات و فشار‌های سیاسی تاکید کرد.

وی گفت ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه همواره آماده کمک به سازمان ملل برای تسریع کمک رسانی بشردوستانه به مردم نیازمند در مناطق درگیری بوده است.

بهاروند اضافه نمود که متاسفانه تحریم‌های یکجانبه آمریکا نه تنها مانع از تجارت بشردوستانه مانند خرید غذا و دارو شده بلکه ارسال کمک‌های بشردوستانه سازمان به مردم نیازمند در مناطق درگیری و بحران زده را نیز تحت الشعاع قرار داده است و آقای گریفیتس در ابتدای پذیرش مسئولیت جدید باید این موضوع را در دستورکار قرار دهد.

وی پیشنهاد کرد معاهده بین المللی تدوین شود که طبق آن کمک و تجارت بشر نتواند هدف تحریم، ملاحظات سیاسی یا و مورد استفاده برای اهداف نظامی شود.

بهاروند همچنین از گسترش حملات تروریستی علیه نژاد، قومیت و مذاهب خاص بویژه مدارس و علی الخصوص مدارس دخترانه در افغانستان بشدت اظهار نگرانی کرد و این اقدامات را نه تنها جنایت جنگی بلکه نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه دانست و توجه سازمان‌های بین المللی را به این موضوع خواستار شد.

گریفیتس تیز در این دیدار با اشاره به اینکه بزودی در مسئولیت جدید مشغول بکار خواهد شد اولویت‌های کاری بخش بشردوستانه سازمان ملل را تشریح نمود. دو طرف در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله یمن، سوریه، افغانستان و عراق و نقش سازمان ملل بویژه از بعد بشردوستانه و امدادرسانی به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار