در این بسته خبری آخرین اخبار از انتخابات شورای شهر و روستای شهرستان مهاباد را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در بسته امروز، پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه خبر‌های انتخاباتی شورای شهر و روستای مهاباد را می‌خوانید.

جلسه توجیهی نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی مهاباد

امام جمعه مهاباد در جلسه توجیهی و آموزش نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های مهاباد، گوک تپه و خلیفان که در تالار وحدت این شهر برگزار شد، بیان داشت: مشارکت نکردن در انتخابات حاصلی جز پشیمانی برای مردم نخواهد داشت و تنها راه حل تغییر شرایط موجود، حضور گسترده در مشارکت سیاسی و انتخاب افراد اصلح است.

ماموستا عبدالسلام امامی، با اشاره به شرایط مقابله با کرونا افزود: انتخابات امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از دوره‌های قبلی برگزار خواهد شد که ضروری است نامزد‌ها در کنار اخلاق مداری و رعایت حق الناس موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی را نیز بخوبی مراعات کنند.

امام جمعه مهاباد ضمن قدردانی از مشارکت و حضور نامزد‌ها در این رویداد سیاسی مهم تصریح کرد: هدف این نامزد‌ها در این دوره باید خدمت به مردم و بهبود شرایط حاکم بر جامعه باشد تا با اقدامات ارزنده خود امید را به مردم بازگردانند.

اعلام اسامی ۱۵۲ نامزد نهایی انتخابات شورا‌های شهری در مهاباد

عارف خدرلو فرماندار مهاباد گفت: اسامی ۱۵۲ نامزد نهایی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های مهاباد، خلیفان و گوگتپه در دسترس عموم قرار گرفت.

او افزود: از این تعداد ۱۲۲ نفر مربوط به نامزد‌های شورای اسلامی شهر مهاباد، ۹ نفر مربوط به شهر "خلیفان" و ۲۱ نفر مربوط به شهر "گوگ تپه" است که در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی در این شهر‌ها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خدرلو اضافه کرد: از مجموع نامزد‌های تایید صلاحیت شده در این دوره ۲۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که شامل ۱۷ نفر در مهاباد، سه نفر در شهر گوگ تپه و شهر خلیفان فاقد نامزد خانم است.

فرماندار مهاباد بیان کرد: در این دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی از مجموع ۱۶۰ نفر ثبت نام کنندگان شورا‌های اسلامی شهر مهاباد در مجموع ۲۰ نفر انصراف دادند و ۱۸ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

آغاز تبلیغات انتخابات نامزد‌های شورا‌های شهر و روستا

سلیمان پاکزاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهاباد اظهار داشت: تبلیغات انتخابات شورا‌های اسلامی از امروز تا ۲۶ خرداد ماه  ۲۰ خرداد به مدت یک هفته با تمرکز بر فضای مجازی در این شهرستان آغاز می شود.

او با اشاره به اینکه انتخابات ۱۴۰۰ در مهاباد زیر نظر شش کمیته تخصصی برگزار می‌شود، افزود: تکالیف و وظایف قانونی این کمیته‌های ششگانه برای برگزاری انتخاباتی سالم، شفاف و قانونمدار، تبیین شده است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا روز ۲۸ خرداد امسال برگزار خواهد شد؛ در مجموع ۴۵۵ کرسی برای شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این دوره در مهاباد پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.