رئیس پارک علم و فناوری پردیس:

تامین زیرساخت‌ها برای پارک‌های فناوری از مهمترین انتظارات دولت آینده است

صفاری نیا با اشاره به انتظارات از رئیس جمهور آینده اعلام کرد که مهمترین نیاز پارک‌ها فناوری تامین زیر ساخت‌هاست.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک علم و فناوری پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوال انتظارات شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم فناوری از دولت آینده اظهار کرد: تا به امروز اقدامات خوبی توسط دولت کنونی انجام شده است، اما آنچه که شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فعال پارک علم و فناوری به آن نیاز دارند، توسعه بازار برای محصولات این شرکت‌ها است؛ یعنی در زمینه پژوهشی و ظرفیت‌های تحقیقاتی در وضعیت بسیار خوبی هستیم، اما باید برای فروش محصولات دانش بنیانی در بازار‌های خصوصی و به ویژه بازار‌های سازمان‌ها و بخش‌های دولتی فرصت ایجاد کنیم و این اطمینان را به شرکت‌ها بدهیم که محصولاتشان با قیمت مناسب خریداری می‌شود. تمام این عوامل باعث می‌شود جهش بسیار خوب در تولیدات محصولات دانش‌بنیانی‌ها شاهد باشیم.

رئیس پارک فناوری پردیس درباره‌ انتظار پارک‌ها فناوری از دولت آینده توضیح داد: مهمترین نیاز و انتظاری که پارک‌ها دارند، تامین تاسیسات زیربنایی است. الان با توجه به جریان دانشی که در کشور و هزاران شرکت دانش بنیان ایجاد شده است , بیشتر آن‌ها در مراحل تجاری سازی هستند؛ یکی از نیاز‌های مهم این شرکت‌ها تامین زیرساخت‌هایشان است.

صفاری نیا توضیح داد: زیر ساخت‌ها شامل تامین هزینه‌های مالی و تامین تاسیسات در پارک‌ها و ایجاد فضای فیزیکی لازم برای شرکت‌ها است، اما در آخر دولت و سازمان‌های مربوط باید با ایجاد فضای مناسب برای فروش محصولات در بازار، نقش آفرینی کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار