آیت الله دری نجف آبادی گفت:حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰، لبیک‌ به رهبر معظم انقلاب اسلامی و صیانت از حریم ولایت و قرآن است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس اراک با بیان اینکه رعایت اخلاق و تقوا باید ملاک ستاد‌های تبلیغاتی ریاست جمهوری و شورا‌ها باشد، گفت:در کشورهای غربی مانند آمریکا و اسرائیل ملاک اصلی انتخاب به هر قیمت است اما در کشور ما ملاک اصلی رعایت موازین اخلاقی و اسلامی است و افراد وظیفه دارند در تبلیغات از تخریب یکدیگر پرهیز و میدان رقابت را به یک جریان سازنده و آگاه‌سازی برای انتخاب بهترین‌ها تبدیل کنند.

او ادامه داد: قانون بدرستی و خیلی شفاف وظایف تمامی عوامل برگزار کننده انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها و سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری را مشخص کرده و هر فرد در هر مقامی که است باید با جدیت پایبند به قانون و مقررات انتخابات باشد و زمینه را برای برگزاری حماسه پرشور سیاسی فراهم کند.

او با بیان اینکه انتخابات نباید به میدان تخریب، توهین و تهمت افراد به یکدیگر تبدیل شود، تاکید کرد: داوطلبان شرکت در انتخابات باید اخلاق و رفتار انتخاباتی را رعایت کرده و تبلیغات خود را بر اساس شئونات اسلامی و انقلابی انجام داده و از تخریب پرهیز کنند.

امام جمعه اراک گفت: مسئولان و دولتمردان در نظام اسلامی امانت‌دار امور و خادم مردم هستند و فردی که به‌عنوان رئیس جمهوری انتخاب می‌شود و کسانی که به کرسی شورا‌های اسلامی شهر و روستا تکیه می‌زنند باید از تخصص و کارآیی بالا برای سامان معضلات فعلی برخوردار باشند و بتوانند برای بهبود بنیه اقتصادی کشور و معیشت مردم گام موثری بردارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه سخنان خود با تبریک آغاز ماه ذی‌القعده و دهه کرامت نیز گفت: این دهه فرصتی مناسب برای آشنایی با معارف اهل بیت (ع) و بهره‌مندی از این سفره نورانی است.

وی افزود: تبیین و آشکار کردن زوایای پنهان تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، به عنوان منشا کرامات و الطاف الهی و چراغ راه و مشعل فروزان در دهه کرامت ضروری است.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی کمبود منابع آبی را یکی از مهمترین مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: رئیس جمهوری آینده باید نسبت به حل این مشکل برنامه‌های کاربردی داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بر اساس آمار‌ها و گزارش‌های موجود میزان بارندگی در فصل زراعی گذشته ۵۲ درصد کمتر از میانگین سال‌های قبل بوده و از طرفی ۱۵ درصد منابع آبی سد‌ها نیز برای تامین نیاز نیروگاه‌های تولید برق اختصاص می‌یابد، بنابراین بهترین راه برای عبور از این شرایط صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.