سرهنگ کهزادی گفت: توقف یا پارک کردن خودرو از موضوعات مرتبط با حقوق شهروندی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: یک راننده قانونمند با اعتقاد به رعایت حقوق دیگران و با هدف جلوگیری از بروز خطرات احتمالی، همواره آداب مربوط به چگونگی پارک کردن یا توقف خودرو را مورد توجه قرار می‌دهد.

او در ادامه به برخی از این آداب اشاره کرد:

۱-هنگام پارک خودرو در کوچه یا خیابان، فاصله خودرو خود را با خودرو‌های جلو و عقب به گونه‌ای تنظیم کنید تا سایر رانندگان قادر باشند به راحتی از پارک خارج شوند.

۲-هنگام پارک در سربالایی‌ها یا سرازیری ها، شیوه‌های پارک کردن مناسب را به کار بگیرید تا مبادا خودرو از حالت توقف خارج شده و متعاقب آن، خودرو‌های عقبی، جلویی یا عابران پیاده را دچار سانحه کند.

۳- در حاشیه کناری خیابان‌هایی که خطوط زیگزاگ کشیده شده، توقف نکنید.

۴-هیچ‌گاه خودروی روشن را در حال توقف رها نکنید. این کار به چند دلیل است؛ نخست آنکه در صورت حرکت ناخودآگاه آن به هر دلیلی، خطرناک و بسیار حادثه ساز خواهد بود. دوم، برای عابران پیاده صدا و دود ایجاد خواهد کرد. سوم، سرمایه ملی (بنزین) هدر می‌رود.

۵- از پارک کردن خودرو در مسیر ورودی و خروجی کوچه یا خیابان، حتی به مدتی کوتاه خودداری کنید، این اقدام، بی توجهی به حقوق دیگران است چرا که ممکن است خودرویی در همین زمان، تصمیم به ورود یا خروج از محل مورد نظر داشته باشد، اما ناچار به توقف در پشت خودرو شما شود.

۶- چنانچه در طول سفر، خودرو شما دچار نقص فنی یا پنچری شد، به طور کامل از جاده خارج شده و در قسمت خاکی پارک نمایید، سپس، چراغ فلاشر را روشن کرده و پس از بالا بردن درِ موتور، اقدام به نصب مثلث احتیاط، در فاصله تعیین شده از عقب خودرو نموده و در صورت لزوم و البته با رعایت احتیاط کامل، خودرو‌های دیگر را راهنمایی کرده تا مانع بروز حادثه شود.

۷-هنگام پارک کردن خودرو، به گونه‌ای عمل کنید که بیشتر از یک جای پارک اشغال نشود.

۸-  از پارک کردن در مکان‌های مخصوص ویلچیر (معلولان) خودداری کنید.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.