اقلیت‌های خارجی در نورنبرگ آلمان تظاهرات گسترده‌ای برای اعلام همبستگی با فلسطین برگزار و اقدامات نژادپرستانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری قدس نت، به مناسبت سالروز نکسه، فلسطینی‌های ساکن نورنبرگ آلمان و اتحادیه جوانان اروپا و فلسطین «شباب» (جوانان) شاخه جنوب آلمان با همکاری حزب آلمانی تودنهوفر، تظاهرات گسترده‌ای در شهر نورنبرگ برگزار کردند. در این تظاهرات تعداد زیادی اقلیت‌های عرب و خارجی نیز به منظور اعلام همبستگی با فلسطین حضور داشتند.

شرکت کنندگان پرچم فلسطین و پلاکارد‌هایی با مضمون درخواست برای آزادی فلسطین و مردم آن در دست داشتند.

یونس ابوظاهر، که بیانیه حزب آلمانی را قرائت کرد، در آغاز صحبت‌های خود به آنچه در فلسطین می‌گذرد و ظلمی که علیه مردم فلسطین صورت می‌گیرد، پرداخت و سپس به تلاش برخی نهاد‌های رسانه‌ای و سیاسی در آلمان برای برهم زدن برگه‌ها پرداخت که تلاش می‌کنند فلسطینی‌ها را به یهودی ستیزی متهم کنند.

وی همچنین بازی با الفاظ سیاستمداران آلمانی را مطرح کرد که صهیونیسم را با یهودیت آمیخته می‌کنند و صهیونیسم ستیزی را یهودی ستیزی می‌دانند.

ابوظاهر بار دیگر از سیاستمداران آلمان خواست در فعالیت‌ها شرکت کنند و همانگونه که با دیگر ملت‌ها اعلام همبستگی می‌کنند با مردم فلسطین نیز اعلام همبستگی کنند.

رجب ییلدریم، فعال ترک حاضر در این تظاهرات، نیز در صحبت‌های خود تفاوت صهیونیسم و یهودیت را بیان و تاکید کرد ما به عنوان یک جنبش آلمانی برای فلسطین با هر گونه گفتمان نفرت پراکنی علیه یهود، مسلمان و دیگر ادیان مخالفیم. ما یهود ستیز نیستیم بلکه باتفکر صهیونیسم مخالفیم که معتقد است جز یهودیان هیچ کس در خاک فلسطین جایی ندارد.

این فعال ترک، در صحبت‌های خود اقدامات نژادپرستانه و وحشیانه اشغالگران را علیه مردم بی دفاع فلسطین فاش کرد و به اقدامات اشغالگران صهیونیست اشاره کرد که علیه روستا‌های فلسطینی صورت می‌گیرد.

وی همچنین به میزان سلاح‌هایی پرداخت که از آلمان برای رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود و این رژیم نیز آن را علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند. یلدرم از نقش آلمان در جلوگیری از رسیدن تیم‌های تحقیقاتی بین المللی به غزه و دیگر مناطق فلسطین انتقاد کرد. آلمان در شورای امنیت به این تصمیم رای منفی داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار