جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد دولت بایدن جنبش فلسطینی حماس را به عنوان هدف بعدی خود در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه استماع کمیته فرعی اعتبارات مجلس نمایندگان گفت: جنبش اسلامی فلسطین (حماس) یکی از اهداف اصلی آمریکا برای تحریم است. ما حماس و طرفداران آن‌ها را در این اقدام با هم در نظر گرفته ایم.

یلن در حالی این اظهارات را مطرح کرد که کاخ سفید اقدامات ویژه‌ای را برای دفاع از منافع خود در جهان در نظر گرفته است. یلن در حضور نمایندگان کنگره گفت: تمامی نهاد‌ها و مجموعه‌هایی که با هدایت و مدیریت گروه جنبش اسلامی فلسطین در سراسر جهان کار می‌کنند شامل تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

این مقام آمریکایی مدعی شد: فعالیت‌های حماس و گروه‌های وابسته به آن در سراسر جهان تهدیدی علیه واشنگتن و امنیت ملی آمریکاست؛ از این رو تحریم‌های کاخ سفید می‌تواند تا حدی عاملی بازدارنده برای کنترل ادامه این روند باشد.

آمریکا و اتحادیه اروپا طی سال های اخیر بنا به خواسته رژیم صهیونیستی اقدام به گنجاندن نام جنبش حماس در لیست سازمان های تروریستی کرده اند. این در حالی است که حماس تنها از مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی دفاع می کند. در سوی مقابل، واشنگتن و بروکسل چشمان خود را به روی کشتار غیرنظامیان فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست بسته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار