رئیس سازمان بسیج دانش آموزی به تشریح برنامه‌های انتخاباتی برای دانش آموزان به ویژه رای اولی‌ها پرداخت.

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های این سازمان برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات چندین پویش از سوی بسیج در نظر گرفته شده است که سه طیف مخاطب را در بر می‌گیرد.

او ادامه داد: اولین طیف مخاطبان رای اولی‌ها، دومین طیف خانواده‌های دانش آموزان و طیف سوم عموم دانش آموزان هستند که با توجه به رهنمود‌های سند تحول بنیادین و تربیت ۶ ساحتی در نظر داریم تا دانش آموزانی که گروه سنی کمتری دارند با توجه به حال و هوای انتخابات تربیت سیاسی را به آن‌ها بیاموزیم.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به پویش هاب در نظر گرفته شده برای انتخابات گفت: در پویش مشق حضور که از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت ادامه داشت، دانش آموزان کلیپ‌های یک دقیقه‌ای در سه محور از «چرایی حضور در انتخابات»، «رای نمی‌توانم بدهم اما»، «در کنار خانواده در محل راز حاضر می‌شوم» تهیه کردند.

باستان پویش صندلی داغ را دیگر برنامه در نظر گرفته شده برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد و گفت: در این پویش، دانش آموزان به این سوال پاسخ می‌دهند که اگر رئیس جمهور شوم مهم‌ترین کاری که انجام خواهم داد، چیست.

او ادامه داد: در پویش صعود دانش آموزان، پیشرفت شعر و منطق خودشان را احصا کرده و در قالب تحقیق ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه پویش‌های انتخاباتی در شبکه شاد قابل دسترسی است، بیان کرد: امسال بیش از یک میلیون رای اولی داریم و سعی شده است تا با برنامه‌های در نظر گرفته شده ضمن امیدآفرینی به مشارکت حداکثری توجه داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.