گروه‌های مقاومت فلسطین اقدامات تحریک آمیز سران رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان را بازی با آتش خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» و جنبش «جهاد اسلامی» اعلام کردند با راهپیمایی شهرک نشینان صهیونیست موسوم به «راهپیمایی پرچم‌ها» در روز سه شنبه مقابله می‌کنند.

هشدار حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: مراسم به اصطلاح «راهپیمایی پرچم ها» که صهیونیست‌ها در حال حاضر برای برگزاری آن فردا سه شنبه آماده می‌شوند، اقدامی تحریک آمیز و تنشی خطرناک است که مهم‌ترین مقدسات ما را هدف قرار می‌دهد. این اقدام همچنین تجاوزی است که همه اعراب و مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: مردم فلسطین در نبرد برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی همه با هم متحد هستند و آن‌ها برای مقابله همه جانبه در هر زمانی که لازم باشد، آماده‌اند.

جنبش جهاد اسلامی همچنین خواستار بسیج عمومی در همه شهر‌ها، روستا‌ها و اردوگاه‌های داخل فلسسطین و در مناطق پناهندگان خارج از فلسطین به منظور آماده سازی برای مقابله با هرگونه تجاوز به مقدسات شد.

جنبش جهاد اسلامی از همه شهروندان فلسطینی ساکن در مناطق موسوم به ۱۹۴۸، کرانه باختری و قدس خواست تا به مسجد مبارک الاقصی بروند و از این مسجد دفاع کنند.

این جنبش همچنین ساکنان قدس اشغالی را به تحصن در منطقه «باب العامود» و «الشیخ جراح» و محله «بطن الهوا» فراخواند.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس هم مراسم به اصطلاح «راهپیمایی پرچم ها» را که قرار است شهرک نشینان صهیونیست فردا برگزار کنند، جرقه آتش نبردی جدید برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی دانست.

القانوع افزود: این موضوع، بسیج مردم در قدس و مناطق داخلی اشغالی و پاسخ آنان را به شهرک نشینان صهیونیست می‌طلبد که از هر طریق ممکن و با ابزار‌های مختلف از آن دفاع کنند.

هشدار گردان مقاومت ابوعلی مصطفی به اشغالگران

شبکه خبری قدس گزارش داد: سخنگوی گردان‌های ابوعلی مصطفی خطاب به اشغالگران گفت: به شما درباره برگزاری راهپیمایی پرچم یا هر نوع اقدام مشابه هشدار می‌دهیم.

جنگ "شمشیر قدس" باید برای شما عبرت شده باشد. تا دیر نشده است عبرت بگیرید.

گردان‌های ابوعلی مصطفی همچنین اقدامات تحریک آمیز سران رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان را بازی با آتش و تجاوزی خطرناک خواند که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

گروه‌های مقاومت در آماده باش کامل هستند

ماهر مزهر یکی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین به خبرگزاری شهاب گفت: ما با راهپیمایی پرچم، مقابله و در همه مناطق تظاهرات برگزار می‌کنیم.

او افزود: گروه‌های نظامی در آماده باش کامل هستند و در صورتی که رژیم اشغالگر از خطوط قرمز عبور کند یا بر تجاوزات خود بیفزاید، وارد عمل خواهند شد.

شیخ الازهر: راهپیمایی پرچم تلاشی بی ارزش برای تبلیغات سیاسی است

شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم به نقل از احمد الطیب، شیخ الازهر اعلام کرد: اصرار اشغالگران بر برگزاری آنچه "راهپیمایی پرچم" می‌نامند، اقدامی تحریک آمیز در راستای طرح‌های مجرمانه و جنایتکارانه قبلی است.

او افزود: راهپیمایی پرچم تلاشی بی ارزش برای تبلیغات سیاسی است که راستگرایان افراطی آن را رهبری می‌کنند.

شیخ الازهر از همه مسلمانان و عرب‌ها و دوستداران صلح خواست در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها که حاصلی جز خشونت، ویرانی و خرابی ندارد، بایستند.

گفتنی است پیشتر نیز فعالان فلسطینی و شخصیت‌های دینی در قدس اشغالی با صدور فراخوان‌هایی حضور گسترده فلسطینیان در روز‌های آینده برای مقابله با راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان صهیونیست را خواستار شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار