ابوالقاسمی با اشاره به رونق آبزیان طی پارسال گفت: طی امسال نیز تولید ۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع آبزیان در استان کرمان هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رها ابوالقاسمی، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: طی پارسال با رهاسازی قریب به سه میلیون قطعه بچه ماهی از انواع سردآبی، گرمابی و خاویاری، ۲ هزار و ۸۵۰ تن گوشت سفید و همچنین ۹ میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی و ۵۰۰ هزار قطعه زالو در استان تولید شده است.

او افزود: همچنین تسهیلات برای طرح‌های متقاضیان پرورش آبزیان، شامل ۹ طرح پرورش ماهیان خاویاری، سردآبی و گرمابی در کارگروه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به میزان ۱۵۱ میلیارد ریال تصویب شده است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: پارسال وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان ارزوئیه و طرح موضوع پیشنهادی پرورش ماهی با استفاده از آب قنات روستای قادرآباد از طرف مردم بازدید کرد و جلسه توجیهی برای راه اندازی تشکیل تعاونی و احداث طرح پرورش ماهیان خاویاری برگزار شد.

او بیان داشت: تولید بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمان درمرکز تکثیر و مزارع حدواسط، برگزاری ۲ دوره آموزش آنلاین با مشارکت اداره تعاون روستایی و مدیریت شیلات، پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی احداث یک واحد پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان رفسنجان، تشکیل جلسه ستاد توسعه شیلات در شهرستان رابر، صدور مجوز پروانه تاسیس احداث یک واحد پرورش ماهیان خاویاری ۱۰۰ تنی در شهرستان ارزوئیه، فعالیت بزرگ‌ترین مزرعه تکثیر و پرورش آرتمیا در رفسنجان به عنوان بنگاه اقتصادی دارای توان صادراتی و فعالیت مرکز پرورش ماهیان خاویاری تمام مکانیزه در منطقه ریگ ماهان شهرستان کرمان از جمله اقدامات پارسال شیلات سازمان جهاد کشاورزی بوده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: طی امسال با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده تولید ۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع آبزیان در استان کرمان هدف گذاری شده و تصمیم بر آن است به منظور تحقق شعار امسال به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، با رفع موانع از تولیدکنندگان با همکاری ارگان‌های وابسته، حمایت و پشتیبانی همه جانبه در روند افزایش تولید صورت گیرد.

او گفت: بالارفتن قیمت نهاده‌های پرورش به نسبت قیمت‌های عرضه، کاهش مصرف آبزیان و به دنبال آن کاهش حدود ۳۰ درصدی بازار مصرف و نبود توان فروش ماهیان تولیدی و دپو شدن بچه ماهی و ماهیان پرواری در استخر‌های پرورشی به دلیل شیوع کرونا و کاهش استقبال کشاورزان به ذخیره سازی بچه ماهی از جمله مشکلات پرورش دهندگان آبزی در استان کرمان است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.